Uteritt på nytt bett.

Datum: 2013-01-27 /18:50:00 / Melroose & Tindra /  

Melroose bett-garderob får sig ännu lite till uppdatering. Har nämligen köpt ett beris kimblewick hos Tophorse

Testade detta idag och Melroose trivdes super-bra på det! Tog en skrittur ut och travade lite i paddocken efteråt. Hon tog ett perfekt mjukt stöd, joxade ingenting med huvudet och var så fin.

Så tummen upp till det bettet! Det kommer användas vid uteritt när vi ska trava och galoppera. Bettet har en mjuk och lite flexig mundel med tungfrihet, som ska passa mycket känsliga hästar. Sen ser ni ju hur ringarna ser ut.

Nu har jag tre olika bett som Melroose trivs riktigt bra på + ett hackamore. Känns bra, klart min tjej ska ha det bästa! Det är mycket viktigt för mig att hon trivs på sina bett och träns, även att kunna växla mellan olika. Eftersom vi rider dem, så anser jag att det vår skyldighet att se till att all utrustning passar osv. Så det känns tryggt och bra nu.




Postat av: Kaffehörnan
Datum: 2013-01-29 Klockan: 02:39:21 | Kika in här: http://kaffehornan.se/

Vad fint bett

Svar: Ja!
Julia







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.