Officiell utställning i Borås

Datum: 2013-06-30 /22:33:22 / Melroose & Tindra /  

Igår var jag och Tindra med i vår första officiella hundutställning. Det var i Borås, rasspecial för italienska vinthundar.

Vi kom dit strax efter 09 och det skulle börja 10. Men flygplanet som domaren skulle åka med var trasigt, så han blev ca 3 timmar sen. Domaren var från Storbritannien.

Det var verkligen roligt att träffa folk och hundar som man kände igen via gruppen jag skapat på FB, men även självklart de som inte är med i gruppen. Sammanlagt skulle 40 (!) italienare ställas, OTROLIGT många. Sen var det ännu fler där och tittade på eller var med som sällskap. Himla kul!

Väntan blev ändå lång och jobbig. För det ösregnade mestadels av tiden, och vi var ju utomhus... Det var otroligt skönt när det äntligen kom igång! Fick se busiga valpar, juniorer, veteraner och andra i Tindras ålder. Om det ändå vart sol eller bättre väder iaf, så hade dagen varit helt perfekt!

Jag var mycket nervös under dagen, så när det blev vår tur sköljde först ännu mer nervositet över mig. Sedan blev jag lugn och fokuserad. Väl inne i ringen gick det så himla bra! Tindra gillar verkligen att gå och visa upp sig. Prinsessan får ju vara i centrum ;) När hon skulle upp på bordet, tyckte hon det var otäckt att en främmande människa skulle ta på henne. Domaren bad oss gå lite till och sen upp på bordet igen. Då fungerade det fint, Tindra var inte särskilt förtjust i det men accepterade situationen.

Konkurrensen var verkligen sten-hård. Å Tindra kom 3:a i sin klass och fick excellent. Sååå kul! Jag var redan så oerhört stolt och glad över att hon skötte sig så fint och att hon trivdes. Att det dessutom skulle gå så bra är ju såklart ett STORT +

Vi kommer därför fortsätta med detta, göra det när det finns tid för det. Det är ju också kul att komma ut, se fina hundar, träffa trevliga människor och människor som man har en stor sak gemensamt. - Kärleken till italienska vinthundar.

Sammanlagt; så kom vi hem iskalla, blöta, trötta men så nöjda!

Finaste Tindra <3




Postat av: Sandra
Datum: 2013-07-04 Klockan: 23:00:22 | Kika in här: http://aylen.blogg.se

Grattis till den fina placeringen på rasspecial och allt!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.