Mys med hundar i Turkiet

Datum: 2013-03-26 /20:42:58 / Allmänt /  

Vi har gjort så mycket grejer att jag knappt minns. Men en av de absoluta höjdpunkterna var att få mysa med dessa hundar.

Äntligen lite djur-kärlek! Saknar mina tjejer galet. Jag är verkligen en djur-nörd.

Tillbaka till dessa hundar, de hade ägare som jobbade i en butik. Vi stannade för en toa-paus och då såg jag dessa två sötnosar. De var inte gamla och så mysiga. Speciellt den mörka blev jag förälskad i.

Många tyckte vi var knäppa som gosade med dem. De sa saker som: "Usch, de behöver ett bad." "De har säkert skabb." "Jag är en djurvän men det där är bara äckligt."

Jag blir nästan irriterad på all okunnighet. Bara för att dessa rör sig löst och hälsar på oss så betyder inte det att de är herrelösa! Hundlivet är såhär i många länder. Dessa två var super-fina i pälsen och var välmående. Inga konstigheter. De hade ägare och var som sagt välmående. Majoriteten av hundar jag sett i Turkiet och Thailand har verkligen varit lyckliga, fria och välmående hundar. Som respekteras och får vara hund.

Oj, nu går mina ögon i kors. Godnatt!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.