Tisdag - söndag

Datum: 2013-05-27 /16:17:32 / Melroose & Tindra /  

TISDAG
Åkte till tandläkaren med Melroose. Hennes mun såg väldigt fin ut, skönt! Så nu blir det återbesök om ett år i stället för 6 månader. Pratade även om Melroose oliksidighet med veterinären. Det visar sig ännu mer tydligt nu för tiden, vill bara veta så det inte är något fel med M.. Så vi bokade en tid till på torsdag, för att undersöka detta. Skulle kunna gråta varje dag och oroa mig för vad det kan vara OM det är något. Hon är ju min guldklimp! Men jag tänker bara vara naturlig och se på torsdag helt enkelt. Fram tills dess ska hon gå som vanligt. Det blev iaf en lång dag på kliniken. Melroose fick mycket lugnande, så det tog en stund för henne att vakna upp tillräckligt för att åka hem i transporten.

ONSDAG

Idag fick M vila och bara vara häst, efter lång/intensiv dag, dagen innan. Hon släpptes även ut i betes-hagen. De går där denna veckan mellan 12-17 för att vänja sig vid gräset. Melroose blev otroligt lycklig av att få komma ut! Film från släppet:

http://www.youtube.com/watch?v=b4k2uXQaEcs

Själv var jag på mitt nya jobb. Ja, hör där! Har fått ett jobb på ett korttids-rehab-boende för folk mellan 45-65 år. Jag jobbar som extrapersonal, ska jobba heltid i juli.

TORSDAG

Var på en introduktion på jobbet. Mycket att ta in. Drack tre koppar kaffe, så var som en duracell-kanin resten av dagen.

Melroose fick sig en kort tur.

FREDAG

Idag var det dags för Melroose markarbete. Hon reds på hackamore och hoppade gymnastikövningar. Hon var på ett super-bra humör och drar sig verkligen mot hindrerna! Härligt med en hinder-glad häst!

LÖRDAG

Idag red jag och Melroose ut med Minna och Evelina. Vi klättrade i skogen och galopperade på förbjudna vägen. Melroose var så otroligt positiv och pigg! Hon älskar verkligen att galoppera. Vi turades om med att vara först, när M var först spetsade hon öronen framåt och rullade på så gött. De andra två var långt bakom oss, hihi.

På kvällen fick Robban födelsedagspresent av mig i efterskott. Vi åt middag ute och kollade på bio. Underbar kväll <3

SÖNDAG

Melroose vila. För jag mådde inte alls bra under dagen pga nya mediciner. Usch :( Så inget mer intressant här...




Postat av: Jenny
Datum: 2013-05-28 Klockan: 09:34:00 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Vad härligt att hon var fin i munnen nu! Måste kännas skönt. Hoppas det inte är något fel i kroppen på henne bara, men det kanske vore bra om det var något litet, lätt åtgärdat, så hon blir fin sen?

Hon såg ut att tycka det var väldigt skönt att komma ut i sommarhagen i alla fall ;)

Hoppas du blir kvitt biverkningarna från din nya medicin snart, vet hur jobbigt sådant kan vara.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.