Älgflugorna attackerar & rutiner

Datum: 2013-10-03 /14:54:50 / Melroose & Tindra /  
Igår var det en positiv tjej som mötte mig i hagen, trots hårt pass dagen innan.

Vi tog oss en skrittur ut, vi upptäckte en ny väg. Mycket mysig och fin! MEN, vi blev invaderade av äckliga älgflugor.. 20-30 st hoppade på oss. Hatar dem! De kryper ju in under hästens päls och biter sig fast. Plockade ut flera ur mitt hår.. (rysningar) De är typ odödliga dessutom.



Hos oss är det ovanligt mycket sånt i år. Hur är det hos er?

Fr.o.m. igår började även höst/vinter-rutinerna i stallet. De går i höst/vinter-hagarna, får hö 4 gånger om dagen och kommer in sen eftermiddag. Tycker faktiskt det är skönt att komma in i vanliga rutiner igen. Men ser inte fram emot 20 minusgrader, vatten som fryser till is i hagen M.m... Tur att vintern är vacker iaf. 






Postat av: Jenny
Datum: 2013-10-03 Klockan: 23:16:28 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Det lär ska vara ovanligt mycket överallt i år. Här är det ju också vidrigt mycket, har plockat hundratals på både mig och Rósa :(







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.