"En rabiat vänsterfeminsm"

Datum: 2013-10-31 /03:02:40 / Allmänt /  
En persons första intryck av mig i klassen, haha. Så himla skönt med människor som säger vad de tycker. Utan att mena något illa.

Jag att detta absolut som en komplimang, fast rabiat skulle jag inte kalla mig. Snarare framåt och oblyg. 

Ni som känner mig vet att jag är orädd för diskussioner, gillar dem snarare. Går verkligen igång på det och har starka åsikter. Men jag anser att jag fortfarande kan ha hyfs och inte vara respektlös. Men jag håller hårt på mina åsikter. 

Några saker jag brinner för är:
- Jämnlikhet mellan kvinnor och män
- Djurens rättigheter
- Alla människors lika värde
- Kämpa emot främlingsfientligheten

Jag har alltså varit i otaliga diskussioner om t.ex. Att bära päls eller inte. Detta är något jag hatar; äkta päls. Jag förstår mig inte på folk som bär det?! Det är fult och fel. 

Vad tycker ni om det?

Detta blev ett lite kort och rörigt inlägg såhär 3 på natten. Ska försöka få fram min lust att skriva åsiktsinlägg igen. Tycker det är så kul! Å det är viktigt att lyfta fram viktiga frågor, som i många fall  är tabu. T.ex. Kvinnomisshandel.

Nu, ska jag nog sova. Puss på er!







Postat av: Jenny
Datum: 2013-11-02 Klockan: 19:29:36 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Jag är emot pälsfarming men inte päls i sig. Begagnade pälsar har jag inget emot...
Hur som helst, hellre en rabiat vänsterfeminist än en torr högerf**** ;)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.