Praktik, full rulle och fantastisk häst!

Datum: 2013-10-17 /19:25:48 / Melroose & Tindra /  
Jag började min praktik i tisdags, jag är på akuten. Så otroligt kul och lärorikt. Men det är mycket, skrev dessutom ett stort prov i tisdags efteråt. 

Har varit helt utmattad av allt, dessutom har min wiplashskada blivit värre igen..


Nog klagat! Igår red jag ett markarbetespass på Melroose. Hon var sååå fin. Pigg, framåt och samarbetsvillig. Helt klockren i både vänster och höger galopp. Hon var lika mjuk i båda sidorna, så vi gjorde en del flytta undan för skänkeln i skritt. Hon var med mig hela tiden, så ambitiös och inga kickar. 

Galopperade även över bommar, detta var kuuul! Snacka om att vi båda längtar tills vi kan hoppa. Sen gjorde jag en övning där jag fattade galopp över bommen, även det gjorde hon fint.

Det låter väl overkligt att allt bara flöt på. Det känns overkligt också ska jag säga, fast självklart helt fantastiskt underbart!

Imorn ska vi dressyrträna för bästa Lisa, är taggad!! Robban ska ta bilder med sin braiga kamera.






Postat av: Jenny
Datum: 2013-10-18 Klockan: 19:07:14 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Vilket flyt ni verkar ha nu, jättekul att läsa!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.