Jag är stolt över Tindra

Datum: 2013-09-10 /20:51:09 / Melroose & Tindra /  
Nu måste jag få skryta lite för är så otroligt stolt över min hund. 

När hon kom in i trotsåldern började hon krångla vid inkallning. Hon nonchalerade och skällde gärna ut främmande människor som gick förbi. Så ett tag fick hon knappt vara lös, så vi tränade verkligen på att bli stabila ledare för henne. När jag väl släppte henne lös var det på ställen där det inte fanns så mycket andra distraktioner. Vi har tränat och tränat. Detta konsekventa arbete har visat sig att det lönar sig, äntligen

Vi var just ute på en långpromenad. Där vi mötte joggare, bilar, en lös hund, fåglar och gick förbi kossor. Allt skötte hon prima! 

Sen fick hon syn på en hare, hela hennes kroppsspråk sa: "spännande, den vill jag jaga!" Jag bröt, kallade in henne och hon fick direkt fokus på mig och kom i full fart. Jag blev så glad, duktiga duktiga tjejen. 



Så nu sitter vi i soffan, trötta och luktar skog. Detta gjorde min dag, hon gör livet värt att leva min fina pärla. Jag älskar henne ändlöst mycket och det är ömsesidigt, så underbart! Hon kommet bli en fantastisk storasyster.



Postat av: Erica
Datum: 2013-09-10 Klockan: 21:32:40 | Kika in här: http://icusen.blogg.se


hihi, visst är det =D hihi, det är en ny klippmaskin!! Bästa "tidiga" julklappen ;-)



Postat av: Erica
Datum: 2013-09-10 Klockan: 21:37:49 | Kika in här: http://icusen.blogg.se


åå då ska du se de riktiga bilderna som fotografen tog, jag blev nästan tårögd så vackra. Så himla roligt att ha och jag ska välja ut minst en och förstora upp riktigt stort eller låta någon måla av bilden. Fint med stora tavlor. Sedan ska jag göra en till fotografering i höst med den andra hästen, till en helt annan grej =) Så roligt att göra!! Har du gjort något liknande innan?? =)
Ha det fint vännen!!
kram



Postat av: Jenny
Datum: 2013-09-10 Klockan: 22:14:07 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Så duktiga ni är, bra jobbat av dig! Om ändå alla hundägare kunde träna på sådant och ha koll på sina hundar :)



Postat av: Freddi
Datum: 2013-09-10 Klockan: 23:10:16 | Kika in här: http://fkallstrom.blogg.se

Härligt att det funkar, D&D är hopplösa och får absolut inte gå lösa.. Terrierhundar </3

SV; Haha nej inte jag heller, hade ingen aning förrän Kristina som har Bingo berättade för mig att det fanns ett namn på det. Brukar skämta och säga att ingen kan ju sno Kala iaf, hon är märkt ;)



Postat av: Erica
Datum: 2013-09-10 Klockan: 23:53:30 | Kika in här: http://icusen.blogg.se


Äsch, tycker du gör dig jättebra på bild tillsammans med din stjärna :)



Postat av: Jenny
Datum: 2013-09-11 Klockan: 16:40:27 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

SV: Ja, det är ju det där regnet... annars gillar jag också hösten, så länge dagarna är fina :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.