Regn...

Datum: 2010-05-25 /11:06:39 / /  
Igår kväll la jag och Robban oss i väldigt god tid, trots det är jag jätte trött. Det måste vara åskan jag känner av i luften, att det är regn och att jag alltid sover dåligt.

Om man räknar med idag så är det tre dagar kvar tills min student! Det är helt underbart. Längtar jätte mycket till sommaren. Att få bo på en gård jag och Robban en vecka i juli gör ju att jag längtar ännu mer! VI ska bo i stallet när de åker till grekland, ta hand om hund, katt, kaniner och hästar :D Min stora dröm får jag alltså leva ut en HEL vecka!

Just nu sitter jag i skolan. Har håltimma, så passar på att göra klart mitt arbete till estetn imorgon. Jag valde att göra ett arbete om den bästa Elsa Beskow. Om jag kunde måla som hon, skulle jag vara lyckligaste. Älskade hennes böcker som liten och gör det fortfarande. Elsa Beskows böcker och illustrationer är något som jag ska se till att föra vidare till mina barn! Även Astrid Lindgren, dagens barnböcker är inte alls samma kvalité.





Vi ska ju inte tala om barnprogrammen... Illa och det går bara utför. När jag var liten så blev Darkwing duck (ett favoritprogram) förbjudet för att det skulle vara för hemskt och våldsamt. Det är bara att skaka på huvudet, för hur många ungar idag sitter framför en dator i flera timmar och spelar våld-dataspel. Inget ont om dataspel, men jag må låta som en ur-gammal tant som vill leva med häst och vagn ute i stuga mitt i ingenstans. Så långt skulle jag inte gå, får vi hoppas :P Jag tycker däremot att barn får mobiltelefon på tok för tidigt, sitta alldeles för mycket framför dator och tv.
Ut och lek, ni är barn - behåll det så länge ni kan!
Jag bryr mig inte om att jag inte har några barn och en förälder skulle tycka jag har för mycket åsikter, man kan ha erfarenheter ändå. Jag vet att jag vill ge mina barn en liknande uppväxt som jag fick, med mycket kärlek, fostran, utelekar, intressen, djur och gärna på landet.
Jag skulle nästan vilja vara utan dator och tv helt i mitt hem, men i dagens samhälle är det ju våra kommunikationsmedel. Kan erkänna också att utan tv skulle jag nog att ha svårt att koppla av ibland, jag har aldrig varit typen som kan sätta mig i tystnad och meditera. Önskar detta för jag är nästan alltid väldigt orolig och stressad inombords. Med kärlek och då ibland tv gör mig lugn istället. Såklart att vara ute på landet med djur är det bästa!

12.10 idag i skolan ska vi titta på teater, kul faktiskt. Känner mig lite "arbetsskadad" bara som blir kräsen för att man har blivit inlärd i två år på gymnasium. Säger inte att jag är bättre men det blir så automatiskt.. Se bara på Robban han kan allt om musik, efter tre år på gymnasiet. Ja - jag säger allt. FÖr han kan defenitivt mer än vad som är lagom, mer än vad som är mest. Med honom så kommer det kräsna av sig självt där med. Intressant faktiskt, för jag har lärt mig mycket om musik tack vare honom.

Senare idag är det avslutning på vård skola omsorg, känns lite sorgligt ändå.
Vi ska prata om praktiken och utvärdera. Pust.. Alla dessa utvärderingar, inte direkt jippie.

Imorn ska jag till läkaren, mycket viktigt! Kommer dock missa så kallat äventyrsstigen i skolan, men har väntat på läkartiden i typ en månad nu. Imorn eftermiddag är det också avslutning på esteten och det missar jag inte!

Nu räcker det nog, skrev antagligen alldeles för mycket :P
adjö



Postat av: Anna
Datum: 2010-05-25 Klockan: 11:55:14 |

Kul med din blogg älskling!! Vill bara läsa hela tiden, meeeeeeeeeeer önskar Piff <3







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.