En gosig puggle gör mig glad vemodiga dagar.

Datum: 2011-04-13 /18:48:00 / Allmänt /  




Jag har verkligen funnit drömhunden nu. Har kärat ner mig totalt i denna blandras av mops och beagle. Den ska jag & Robban ha! Så är det bara ;) De är bra alldeles egna första hund till mig och Robban, lagom stor för lägenhet. Energisk, snäll, bra med barn/andra hundar och världens söt!!


http://animal.discovery.com/videos/dogs-101-puggle.html

































Ur-söta eller hur?!!

En sak som jag tycker är väldigt synd bara.. Det är alla skitsnackande hundägare. På alla forum om blandraser, så är det ägare till renrasiga hundar som beter sig som riktigt oempatiska besserwissrar. Jag förstår inte?! Varför måste ni? Var glad för den andra människans val av hund, hon/han ska få en bästa vän. De är ju så osmarta, biter sig själv i svansen. (haha!) Om man älskar hundar så mycket som de påstår att de gör, så ska de inte klanka ner på andra. De påstår att folk som har blandraser, är inte lika seriösa med sina hundar. Att blandraser är osmarta hundar utan amibtioner. JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD! Jag tycker de är oerhört dumma, för varenda ras är massvis av olika raser som blivit en ras. Så låt bli bara! Att dessa människor har mage att kalla sig hundmänniska, tsss.. De underbaraste hundarna jag vet är Rakke, Laffe och Lagge och de alla tre är blandraser. Samojed/border collie, labrador/schäfer, sibirian husky/schäfer. Hund som hund, faktiskt. Jag tycker man ska skaffa sig den hund som passar en själv, inte en renrasig för andra säger det. Dessa ägare påstår också att blandraser är mer sjuka, och det är INTE sant. Det är oftast mycket bättre med blandras, just för att de flesta renrasiga är tyvärr sönderavlade.. Jag har absolut inget emot renrasiga - såklart. Gillar ju verkligen amstaff, boxer och dalmatin som sagt. Men nu är jag verkligen förälskad, en puggle vill jag ha. Ska inte behöva försvara mig varför. Blir bara så arg...  





Postat av: Malin Å
Datum: 2010-12-17 Klockan: 17:32:23 |

Nä Gud va söt, vill också ha villken ljuglig blandning alltså :)



Postat av: Malin
Datum: 2011-04-14 Klockan: 05:51:36 |

Håller med :) bra skrivet



Postat av: Ellinor
Datum: 2011-04-14 Klockan: 23:36:19 |

Det är sällan rasen det är fel på utan individen ;) Människor, hästar och hundar. Det är iaf min åsikt :D



Postat av: Sandra
Datum: 2011-05-08 Klockan: 19:41:43 |

Hej :) jag har också kärat ner mig i puggles, men vad jag förstår går dem inte/är det väldigt svårt att få tag i i Sverige.. Du råkar inte veta någon som säljer/ föder upp? Mvh Sandra



Postat av: Birgitta Larsson
Datum: 2014-10-29 Klockan: 17:02:59 | Kika in här: http://bjorklyanblogspot.com

Hej!

Jag vill så gärna köpa en beagle och mops blandras. Ser att du har en. vart har du köpt din goa hund? Med vänlig hälsning birgitta



Postat av: Anonym
Datum: 2014-12-30 Klockan: 14:26:11 |

hej jag tycker att det var ett bra val av hund och jag har oxå funderat på att skaffa en men vart köpte du din lilla goa puggle MVH Linn







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.