Mina favoriter.

Datum: 2011-05-20 /10:15:00 / Allmänt /  

Tänkte hissa mina bästa hästgrejer!

Eurostar ridbyxor

Jag har haft dessa i snart 10 år, de har inte slitits någonstans. Det är knäskoning på dem, det har inte blivit några noppror. De är också mina absolut bekvämaste och sitter perfekt (stl 34). Höga i midjan, sitter åt men inte så man får svårt att andas och är grymt sköna att rida i!




JW hjälmen

Efter olyckan där min hjälm sprack, så bestämde jag mig för att köpa en riktigt bra hjälm. Jag fastnade för just denna eftersom den är både snygg, säker och bekväm! Som igår när jag lastade M så hade jag på mig hjälm och sen satte jag mig i bilen med den på. "Nämen just det jag kan ju ta av mig hjälmen nu." Den är så bekväm att jag tänker inte ens att den är på :)






Bates Caprilli cair hoppsadel

Skönare sadel har jag aldrig suttit i!! Så himla bra att man kan byta koppjärn själv också. Melroose trivs med den lika mycket som jag :) Ger väldigt bra stöd.




Roeckl Meredith Michaels-Beerbaum sommar



Ååh, dessa handskar alltså..! Här kan jag verkligen lova er grym kvalité och passform. De blir inte för varma på sommaren och är jätte sköna. De mest välkända handskarna ifrån roeckl är inte alls lika bra.. De slits tyvärr ganska fort och går sönder. (Har ett par sånna bruna) Dessa däremot håller super-bra! Det var en som sa till mig en gång "handskar är ju förslitningsvara, så man får köpa många om året". Det är absolut en förslitningsvara, men flera om året?! Inte när du använder dessa iaf :)







Kantflätade tyglar

Jag rider aldrig med några andra, för ett par år sen så använde jag släta tyglar i mellanåt. Men jag är helt kär i mina flätade! Har inget speciellt favorit-märke, men jag är väldigt kräsen över kvalitén på lädret. Mina som jag har nu är claridge house och det är jätte fint läder!










Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.