Äntligen har blogg.se appen kommit!

Datum: 2011-09-28 /01:05:19 / Melroose & Tindra /  

Testing, testing.

Idag har jag gjort eget hästgodis (vill ni ha receptet?) och ridit Melroose på ridbanan.

Vilket underbart ridpass! När jag gjorde i ordning henne ville jag göra henne extra fin. Så hon blev knoppad och på med vita lindor. Att vara extra fina, ger en glädje-boost. Det fortsätter gå spik-rakt uppåt för oss! M är en riktigt ambitiös arbetsmyra. Är lyyyyrisk!
Vi jobbar fortfarande på balansen, handbromsen ligger fortfarande i, i mellan åt. Men det blir mindre och mindre! Alltså mer och mer schwung/bakdelsaktivitet och balans :)

Men det är nog dags att ta ut massör till henne igen, känner av en del spänningar. Bara bra med lite massage. Förresten så mätte vi henne häromdagen, hon är 164 cm i mankhöjd. Nu är hon även högre bak igen, så lite till kommer hon växa!


Godnatt på er!




Postat av: Anna - FrieserKär
Datum: 2011-09-28 Klockan: 14:35:20 | Kika in här: http://frieserkar.blogg.se/



Skulle vara superkul med att få se receptet! Tyckte hon om godiset?



Sv: Jo, du har helt rätt i det du säger!

Men samtidigt så vill jag inte att hon ska "fågelskåda" så att säga, utan gå mer avslappnat och sedan gärna söka sig lite ner i form. Att hon ska gå i form är det inga krav på, men att hon självmant ska börja söka stöd osv. vill jag gärna se ;)

Dessutom så skulle det kännas bra om hon fick lite ryggmuskler (får hon iof ifrån klättring och sådant också) tills det är dags för den riktiga inridningen.



Vad gjorde du med Melrose innan det var dags för inridning? :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.