EM i hoppning

Datum: 2011-09-10 /14:42:54 / Allmänt /  

Nu är det snart dags!



Jag tycker vi har ett starkt lag, ska bli spännande!

TIDSPROGRAM 

Tisdag 13 september
Hästbesiktning
14:00 Träningshoppning

Onsdag 14 september
14:00 Tidshoppning 1,50-hoppning (lag och individuellt kval I, resultatet räknas om till poäng, ledaren får 0 poäng/fel)

Torsdag 15 september
14:00 Nationshoppning omgång I (indiviuellt kval II)

Fredag 16 september
16:30 Nationshoppning omgång II, de tio bästa lagen efter omg I (individuellt kval III, öppen för de 50 bäst placerade efter kval I och II)

Söndag 18 september

15:30 Individuell final i två omgångar, 1,60-hoppning över två olika banor, öppen för de 25 bästa efter kval I, II och III.
Ryttarna tar med sig felen från kvalen till finalen.

KRINGKLASSER
Hela EM-veckan rids andra klasser med lördagens Grand Prix som största klass.
Lördag 17 september
16:45 Grand Prix 1,55-hoppning, öppen för dem som inte rider den individuella finalen

FEI TV sänder live från alla mästerskapsklasserna.

TV4 Sport visar sammandrag från EM
Onsdag 14 september 22:00-23:00
Torsdag 15 september 23:45-00:45
Fredag 16 september 22:00-23:00
Söndag 18 september 22:45-23:45

Eurosport visar direkt från EM under vardagar och ett sammandrag på söndagen.
Torsdag 15 september 14:00- (direkt)
Torsdag 15 september 16:00- (direkt)
Torsdag 15 september 17:55- (direkt)
Fredag 16 september 16:30- (direkt)
Fredag 16 september 18:10- (direkt)
Söndag 18 september 22:15 (sammandrag)




För oss som blickar framåt mot OS har vi Tyskland, Frankrike, Belgien, Brasilien, Kanada, Australien och  Ukraina som redan är kvalade, tillsammans med OS-arrangören Storbritannien. 

På EM kvalar de tre bästa europeiska nationerna, förutom ovanstående, till OS. De som konkurrerar om OS-biljetterna är: Danmark, Holland, Irland, Italien, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Sverige, Ungern och Österrike.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.