Dressyrträning 28/6-12

Datum: 2012-06-28 /19:44:10 / Melroose & Tindra /  
Idag har jag och Melroose dressyrtränat för Lisa. Vi hade klätt upp oss i schockemöhle schabrak och vita lindor, men det var massa broms som störde M. Så flugridtäcket fick åka på (mycket bra grej!).
 
Lisa red henne lite i början och sedan hoppade jag upp. Vi tränade på delar ur LC:1 programmet. Som övergångar från skritt till trav, serpentinbågar, galopp på volt och ökad trav. Lisa tycker vi har utvecklats väldigt mycket bara sen senast, håller faktiskt med. Jag är aldrig nöjd med mig själv och min ridning. Men M gick fantastiskt fint idag, är så stolt! Vi är verkligen tajta som ekipage och är min häst så nära, underbar känsla. Det går inte att förklara, jag känner M utan och innan.
 
Galoppen behöver det fortfarande tränas mer på, men ÅH så fin hon var i skritten och traven! Alltså VERKLIGEN :D M är en sån häst som visar väldigt tydligt när hon tycker det är jobbigt, ni får se på filmen när hon kickar. Då tjurar hon emot min skänkel och jag tar spöet, då är det den reaktionen jag får. Haha!
 
Trots att hon har sina bus för sig, så är hon verkligen en ambitiös häst. Hon är lojal mot mig trots att det är AS-jobbigt. Jag känner att vi har en ljus framtid framför oss. Tycker faktiskt min häst rör sig riktigt trevligt, kan knappt förstå att det är samma häst som för ett halvår sedan. Kollade just på en liten film från april, bara därifrån är skillnaden enorm! Så jag är både mycket nöjd och stolt idag!
 
Nu är filmen knappt 3 min av 1 tim, så be nice. :)
 
Det är tyvärr så att blogg.se vill inte (det funkar inte sen det nya blogg.se) att man ska kunna ändra HTML kodningen, så kan inte lägga in filmen som en bild. Ni får helt enkelt en länk, men det är bara att klicka på den och titta!
 
http://www.youtube.com/watch?v=TYS1wJ3Dcxg
 
 
 
 



Postat av: Linda
Datum: 2012-07-01 Klockan: 20:01:06 | Kika in här: http://www.mittangsull.blogg.se

Men Julia! Vad ni har utvecklats! Gud vad roligt att se! Hon har ju verkligen en hel annan gång, mer avslappnad och harmonisk, länger steget mer i traven och galoppen ser riktigt rund och fin ut, fan vad kul att se :D!

Svar: Åååh, STORT TACK Linda!! Kul att du ser skillnad :D
Julia







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.