Barbackaritt på min älskade häst!

Datum: 2012-05-27 /12:03:12 / Melroose & Tindra /  

I fredags red jag barbacka på Melroose för andra gången någonsin, hade förväntat mig att hon skulle spänna sig lite. Men ååååh så fin hon var! Hon var verkligen positiv, harmonisk, pigg och duktig! Ville inte hoppa av när vi var tillbaka ^^ Då vet jag hur mycket hon gillar det!




Postat av: Sanna
Datum: 2012-05-27 Klockan: 14:05:48 | Kika in här: http://ridtravartjejen.blogg.se/

Mys :)



Postat av: Sanna
Datum: 2012-05-27 Klockan: 14:12:08 | Kika in här: http://ridtravartjejen.blogg.se/

Sv; jo jag har åtta tassar på magen :)



Postat av: Jenny
Datum: 2012-05-27 Klockan: 14:57:03 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Mysigt! :) vad kul att det gick så bra också!



Postat av: Jenny
Datum: 2012-05-27 Klockan: 21:37:51 | Kika in här: http://islandstokan.bloggplatsen.se

SV: Haha, nej precis. Tur att han är en sådan där dumsnäll häst, han kommer vara urenkel att rida in tror jag.



Ja, just unghästhantering är något som skiljer sig jättemycket mellan islandshästar och t.ex. halvblod, eftersom raserna generellt är väldigt olika så behöver de olika sorters hantering. Halvblod och liknande raser har jag förstått att ska kräva en väldigt konsekvent hantering i unga år för att bli trygga ridhästar, medan islandshästar är så självständiga att de blir odrägliga och respektlösa vid för mycket hantering som unghästar. Själv har jag ju ingen erfarenhet av något annat än islandshästar men jag har läst andras upplevelser och jämförelser och tror nog det ligger något i det.



Klart du ska komma och hälsa på nästa månad :) Ljumma sommarkvällar tycker jag det har varit den senaste tiden, just nu är det helt perfekt tempererat utomhus tycker jag :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.