Anonym kommentar

Datum: 2013-02-10 /20:10:23 / Melroose & Tindra /  

Tänkte bara svara på en kommentar som jag fick på förra inlägget.

Innan du pressar hästen till något som hon kanske inte klarar av, borde du nog köra henne till en veterinär som får utreda problemet med hennes bakben. Hästar visar ofta inte ovilja utan anledning, utan det beror ofta på smärta eller någon form av begränsning. Mitt råd till dig är att kolla upp det så snart som möjligt då det bara kan bli värre om du väntar. Sätt hästen i första hand och inte din träning.

Jag skrev inte varför hon har denna svaghet i just detta inlägg, för de som jag vet följer min blogg, vet det redan. Men jag kan berätta i kort. Melroose gick omkull i hagen för ett par år sedan, det gjorde att hon fick en låsning i korset. Equiterapeuten har behandlat det och hon kommer kontinuerligt och kollar igenom M.

Hon vill inte lägga vikt på höger bakben, för att tidigare har hon avbelastat det pga låsningen. Så nu är hon rent muskelmässigt lite ojämn.

Jag skulle aldrig pressa min häst om hon hade ont. Jag är väldigt noggrann med hennes hälsa. Så det finns ingen anledning att oroa sig. Melroose är fräschare än någonsin!

Jag tycker heller inte att den sista meningen var okej. Jag om någon tar min häst i första hand, innan träning. Men den meningen visar bara på att anonym varken känner mig eller min häst.




Postat av: Marie
Datum: 2013-02-10 Klockan: 21:03:19 |

Såhär är det : För tre månader sedan hade inte Melroose styrka att ens bära sin galopp, hon är en sent utvecklad unghäst. Först NU har takt och balans kommit ! OCH en häst har en svag och en stark sida, det som märks i ridningen är fullt normalt för henne i sin utbildning. Och hon blir bara starkare och starkare i sin högergalopp dessutom. Kan inte se något som oroar,snarare sagt normaliteter.

Svar: PRECIS!
Julia



Postat av: Clara
Datum: 2013-02-13 Klockan: 11:40:20 | Kika in här: http://clara.weride.se

tycker det är oerhört fegt att kommentera något sånt anonymt, och jag förstår dig verkligen om du blev ledsen över kommentarer, även om den inte stämmer så kan man ju lätt bli sur/ledsen/förbannad över att folk spottar ur sig kommentarer utan att veta bakgrundshistorien (något som tyvärr är alldeles för vanligt i hästbloggvärlden. Alla vill visa sig på styva linan och vara bättre än alla andra :/ )

Svar: Tack för din kommentar, betyder mycket! Det är precis som du säger, även fast man inte vill bry sig så blir man ledsen ändå. Tycker bara det är så sjukt onödigt, jag skulle aldrig få för mig att kommentera taskigt på någons blogg!
Julia



Postat av: Anna
Datum: 2013-02-23 Klockan: 22:54:18 |

Jag eller vi har också en unghäst som hadedet jättesvårt med galoppen för hon stod ett ställe där dem duktiga sa att hästen inte skulle tränas galopp än och det hann gå ett helt år och nu är hon 7 år och tjejen som har henne nu har jobbat sakta men säkert fram och fixar galoppen men som sagt unghästar blir starkare men det tar olika tid förvarje individ. Tycker du är mycket mån om din häst och tänk inte så mycket på hemska kommentarer för det bevisar bara andras svagheter .Med vänlig hälsning, anna







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.