Dressyrlektion 18/10-13

Datum: 2013-10-19 /14:11:13 / Melroose & Tindra /  
Igår red jag lektion för Lisa på Melroose. Senast vi red lektion var tidigt i somras.

Det var en super-bra lektion, som vi verkligen behövde. Så härligt att vara igång! M var inte glad i mig när vi skulle ta höger galoppen, jädrar vad hon ville skicka mig långt till månen. Det var bara för mig att behålla balansen och köra på, förstår inte varför hon skulle vara så överdramatisk... Men som Lisa sa är det bra att hon visar det på lektionen, så får jag hjälp med hur jag ska lösa det. Men hon har gått så sjukt fint det senaste! Förut gick hon riktigt bra 2/10 gr och nu går hon riktigt bra 8/10 gr, får tänka på det.

Jag gillar dessutom att kämpa, jag gillar utmaningar. Jag märker ju att vi utvecklas i rask takt nu. M är verkligen sååå fin trots att hon inte ville det jag ville ibland. Men vilka guldkorn-stunder det blev ibland, skulle aldrig byta henne mot något, någonsin. Min pärla. 

Vi tränade mycket på galoppfattningar, tempoväxlingar och att få henne att verkligen sätta sig på rumpan och lyfta framdelen. Det var verkligen magiskt i slutet. Wow så fint hon gick! Hon fick sånt steg. 

Trots att hon ville skicka mig till månen så var hon faktiskt väldigt ambitiös. Hon tycker det är kul att arbeta, det har hon ju inte tyckt innan så när man ska dressyra. Så framtiden ser ljus ut <3






Postat av: Jenny
Datum: 2013-10-20 Klockan: 20:43:01 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com/

Härligt! :D







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.