Ensamhet

Datum: 2014-09-17 /14:01:37 / Allmänt /  
Märkt på senaste tiden att jag isolerat mig väl mycket igen. Inte så konstigt kanske om man blir så mycket sängliggande. Men det händer att jag har ett val när jag sitter där med min ångest, jag har ett val att ringa en vän och chansa om hen är hemma. 

Men då snurrar tankar i huvudet som:

"Julia, du är ett vrak. Ingen vill se dig sån här"

"Julia, du är en stark och livsglad person. Visa bara den sidan utåt, den andra sidan håller du för dig själv"

"Hen jobbar säkert eller har nåt annat kul för sig, något som är roligare än att vara med mig. Speciellt eftersom att jag inte alltid är pigg, utan ofta är sjuk." 

"Du ska inte vara en börda för andra, du är den som TAR HAND OM ANDRA." 

"Göm dig, du är inte värd nåt."

Ja-a, så jävla tragiskt rent ut sagt. Å patetiskt. Men jag är så ensam i just den situationen. Har en grund-åsikt att klara det ensam också och inte lägga över det på andra. Men helt ärligt vet inte jag hur jag klarat att bära denna tunga ryggsäck i alla år och fortsätter bära den?!

Det finns stunder som jag faller ner på knä och fylls av en känsla av hopplöshet. Men jag tar mig upp igen. 

Men åter till början. Jag måste sluta isolera mig så här mycket. Alla som känner mig vet ju att jag är en av de mest sociala människorna på hela jorden. 







Postat av: Jenny
Datum: 2014-09-18 Klockan: 13:26:37 | Kika in här: http://videungens.wordpress.com

Kramar <3







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.