Lite för inaktiv känner jag.

Datum: 2010-08-20 /18:16:09 / Allmänt /  

Jag vet, skriver alldeles för sällan. Men jag vill bara skriva när jag har lust och tid.

 

Min senaste fundering har varit att när man träffar en människa som framstår som riktigt glad och lycklig, så är det inte alls säkert att den har det lätt. Alltså detta är självklart, tänker du. Men faktiskt inte, jag vet med mig själv iaf att jag visar bara de närmsta när det är tufft. Är som sagt en "envis jäkel".

 

Det jag vill säga med detta är att vi borde slappna av med vår stolthet mer och faktiskt ta emot hjälp, det finns faktiskt människor som bryr sig, som stöttar och ge bra råd. Det är inte alltid bäst i längden att vara en "envis jäkel".

 

Vill förresten vinna massvis med pengar..

 

Pengar att ge till min familj.

- Pengar att ge till välgörenhet, utrotningshotade djur ligger särskilt nära hjärtat.

- Pengar till en dressyrsadel.

- Pengar till en säng som jag kan sova bra i för en gång skull.

- Pengar till en egen gård.

- Pengar till körkort.

- Pengar till en mobiltelefon.

- Pengar till ett bett till Melroose som passar.

- Vinterjacka till stallet.

- Pengar till mat!

- Pengar till julklappar.


För tusan vi borde lägga av med att pengar är tabu att tala om, det är ju allt i världen nu. Pengar styr världen. Pengar är roten till allt ont och allt gott. Så let's talk about money. Jag vill utbilda mig till något med djur, det jävliga är ju att man måste tänka, "Hur mycket kommer jag tjäna?" I dagens läge måste man ju tjäna mer över medel för att kunna leva, allt kostar ap-mycket idag. Det suger musten ur än, jag och Robban vill flytta ihop och vår framtid SKA inte se ut på annat sätt än att bo i en gård med djur och barn ute på landet. Vi har bara ett liv och de livet vill jag leva lyckligt, har redan tillräckligt med misstag i bagaget. tänker inte göra det största misstaget och lyssna på andras negativitet att det är svårt med drömmar och mål. JAG VET ATT DET ÄR SVÅRT, det är ju de förbannade pengarna.. Jag är smart fast jag inte tänker jobba som åklagare eller läkare (inget illa om er.) Men tydligen inte smart nog för att tjäna pengar. Min mamma har ett livsviktigt jobb och hon tjänar inte så mycket som det är värt!

Nog klagat :P

 

Carpe Diem

Klyschigt men så sant.









Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.