Kola i görningen.

Datum: 2010-12-13 /16:45:00 / /  

Godaste kolorna jag lovar er!!

Åre mjuka chokladkola

3 dl grädde
3 dl socker
1 dl sirap

Blandas och kokas till kulprov. Kok först upp den på hög värme och sänk sedan och låt den koka en liten stund. Tillsätt sedan

50 g smör
2 msk honung

Koka 2 min till. Ta kastrullen från värmen och rör ner.

100 g mjölkchoklad

Mustig chokladkola

50 g mörk choklad
2 dl strösocker
2 dl ljus sirap
3 dl vispgrädde

Blanda ihop allting i en kastrull. Koka upp på hög värme, sänk sedan värmen och låt den stå och koka i ca. 20 min. Rör om i mellan åt, men inte för mycket då blir den för sockrig.


(Förresten som ni ser har jag en ny kategori. Om ni är intresserade av mina recept så finner du det i "Mina recept"..!)








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.