Mitt favoritminne

Datum: 2010-12-21 /16:55:07 / Melroose & Tindra /  
Missade att skriva om detta igår..

Mitt favoritminne är när Melroose föddes. Jag var med om alltihopa. Varje ultraljud och steg på vägen. Veterinären sa alltid om Majka: "Oj, oj här är en som verkligen vet vad hon vill. Fölisen mår prima och allt går bra" :) Majka vile ge oss den finaste gåvan innan hon skulle till trapalanda.

Den där natten iaf.. Ska berätta nu. Jag hade en viss magkänsla, så jag och min mor gick till stallet och Majka hade precis börjat föda. Det var väldigt påfrestande för Majka. Hon tryckte sig mot väggen mer och mer, så tillslut fick Thomas och pappa knuffaut henne därifrån. Majka behövde verkligen vårt stöd, hon krystade och krystade. Mamma fick hjälpa och dra lite i Melroose framben, för stackarn klarade inte det ensam.. Då gick det ganska fort iaf så var Melroose där, som en liten ängel. Det bästa och vackraste ögonblicket i mitt liv. Hon kämpade en stund med att komma upp på benen och tillslut stod hon upp. Vinglandes på sina långa ben, Majka var så stolt! 
Det blev sedan väldigt jobbigt, för Majka gjorde allt för att visa Melroose till maten. Men hon hittade inte dit, timmarna gick.. Det blev mer och mer kritiskt.. Tillslut gick alla ut ur stallet utom jag, vi tänkte testa en grej. Jag gick ensam in till Majka och Melroose. Hjälpte henne att hitta till Majkas ljuver, fast utan att direkt ta i henne och leda henne. Jag kände hur jag kommunicerade med henne i tanken - faktiskt. Det gick på ett par sekunder så drack hon mjölk för fullt. Åh, jisses!! Vilken känsla, jag sprang ut till mina föräldrar och tårarna rann. Jag var så lättad och oerhört lycklig! Kan inte beskriva med ord den känslan som bara flög över mig. Det var underbart och överväldigande.

I ett par dagar så var Majka väldigt dålig.. Det tog riktigt hårt på henne stackarn, veterinär kom ut och gav henne extra vätska osv. Sen var Majka sitt härliga jag igen. Hon var den absolut bästa häst-mamman någonsin!! 

Melroose var en riktigt pigg, nyfiken och social tjej. Majka hade alltid ett öga på henne, hon litade så på oss.






Nyfödd <3







Melroose ett dygn :)







Melroose typ ett par veckor/en månad gammal, minns inte exakt :) <3




Melroose idag :) <3










Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.