Vad är kärlek?

Datum: 2010-12-08 /18:08:00 / Allmänt /  

Kärlek är så mycket. Mellan två personer i ett förhållande, i familjer, mellan vänner och kärlek till djur. Sen finns det kärlek till konst, musik och dans. Att ha en så stor passion till något. Jag kan absolut känna mig som att jag blir förälskad i konst, musik och klänningar! Men som sagt det är ju på olika sätt.

Om vi nu ska prata om kärlek i ett förhållande. Så ska jag säga att innan jag träffade Robban, så hade jag helt fel syn på kärlek. Jag trodde det var att om man älskade någon av hela sitt hjärta, så tog man skit. Jag tog ständigt skit för den jag älskade och tappade respekten till mig själv helt. Det fanns ingen Julia kvar, utan bara ett tomt skal. Idag vet jag det, kärlek är när två personer får fram det bästa i varandra. Inte att man låter någon suga ur allt man är och har. Robban älskar mig för den jag är och respekterar mig. Han fyller mig med energi - det är så det ska vara! Kärlek är närhet, kramar, pussar och blickar.

Äkta djup kärlek är när man förstår varandra på ett plan som ingen annan kan. Man kan bara vara med varandra och är trygg i personens sällskap.

Åh, kärlek är så mycket att jag vet inte vad jag mer ska skriva. Eller, jag vet men som sagt det är så mycket ju! Kärlek är något ingen klarar sig utan. Kärleken ska vara ödmjuk och inte kontrollerande. Kärleken ska vara mjuk och inte hård.

Kärlek till djur är det bästa som finns. De ger ovillkorlig kärlek tillbaka utan att kräva något. Bara vi tar hand om dem så älskar de oss.

Kärlek är allt.



 
















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.