23 oktober 2010

Datum: 2010-10-23 /18:00:27 / Melroose & Tindra /  


Gick upp 8.15 imorses för skulle följa med på Majas lektion i Östadkulle. Åt havregrynsgröt, mums och väl i stallet så var Melroose jätte morgon gosig. Det gjorde mig mycket glad innan vi åkte. Sedan åkte vi; Jag, Malin, Maja, Helene och Moa. Först regnade det lite men regnet bara eskalerade. Som tur var så satt vi i ett ridhus. Fast kallt var det, ridhus är typ som kylskåp..

Hjälpte Maja att göra i ordning chagall, en helt underbart söt skäck! Det kändes annorlunda verkligen att vara på en ridskola igen, det vare ju så längesen. Längtade till min Melroose då.

Väl tillbaka, så var det dags för ridning och det piss-regnade... På något sätt såg jag ändå fram emot det. Jag är verkligen en hästtjej i alla väder ;D Vad jag inte förutspådde var att Melroose har en sån där "jag-är-en-liten-jävlig-djävul-dag".. Det brukar nämligen märkas tydligt, men hon stod och njöt när jag borstade. Fast det var allt lur mellan öronen idag! När jag skulle tränsa var hon skit jobbig (måste klaga lite för är helt slut) sedan när jag skulle hoppa upp, utan att någon höll emot i sadeln på andra sidan, tänkte att hon skulle klara det nu. Att jag hade så fel.. Hon gick runt, runt, runt, backade, runt, åt sidan, runt, backade, åt sidan, runt osv.. Vad jag än gjorde så hjälpte det inte, när jag väl nästan lyckades komma upp så pep hon till TRE gånger och började sparkas som en galning och på något sätt blev jag sparkad på foten, det var nära magen ska jag säga. Då hjälpte Malin mig iaf genom att hålla emot i sadeln på andra sidan, då stod Melroose stilla snäll som ett lamm. (Mjaa, hon rörde sig lite runt, men en snabb korrigering så var hon still!) När jag var i sadeln var hon väldigt ivrig på att komma iväg, fast det brukar hon vara men idag var hon extrem med allt! När vi red busade hon massvis av unghäst-bus, var tittig på det mesta, hade massa ljud för sig och var allmänt dramaqueen. Hon sköter sig bra ändå, gick igenom en enorm vattenpöl och hon är livrädd för vatten. Hon är även mycket lätt att korrigera när man rider, *peppar peppar*.

Tillbaka i stallet så sa jag till henne: Tänk att matte älskar dig så mycket iaf, skulle aldrig byta ut dig mot allt i världen.

Det är ren sanning, men att ha en unghäst är mycket påfrestande både psykiskt och fysiskt ska ni veta! Älskar utmaningen iaf. 

Fast jag har sjukt ont i nacken nu av allt nerkylande regn.. Tänker mysa till det ordentligt med Robban ikväll!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.