En kall men underbar höstdag!

Datum: 2010-10-16 /19:03:59 / Melroose & Tindra /  
Älskar alla vackra färger som det är ute på hösten, men hatar kylan..

Stallet idag:

En något tjurig Melroose att göra i ordning i stallgången. Tillslut förändrades det till otålighet, så det var snabbt iväg när jag väl hoppat upp. Men tungan hade hamnat ovanför bettet så det fick sanna och fixas, då är min tjej kanon duktig och bara står still! Väl nere i paddocken så hade hon JÄTTE mycket framåtbjudning, det är otroligt för att vara i paddocken!! Vi travade över lite bommar och fick till galopp till och med! Mjukade även upp henne, hon är väldigt stel i höger sidan. Så nu har jag bokat in en ridlektion för Sten, woho :D Känner mig så pepp, han är verkligen en jätte bra tränare och jag känner mig så trygg med honom. Det är väldigt viktigt för självförtroendets skull. Igår hade en älg hållt Melroose sällskap precis utanför hagen förresten, när vi kom så stod den helt ko-lugn och tittade på oss. Alltså älgarna i Borrås är väldigt konstiga, haha!

Längtar tills jag kan rida ordentlig dressyr på min tjej, till musik! Blev jätte sugen på att rida till typ Infected mushroom eller Metallica. Tänk när vi är där sen i framtiden, så vet jag att det är jag som gjort henne så duktig!

Imorn ska vi hämta hö, jag hålla lektion för Maja och lastträna Melroose. Hon är trots allt lite av en envis pitbull ;) Melroose alltså :D









Hon försökte äta gräs där lille tjockisen :P








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.