Hästtest ^^

Datum: 2010-10-24 /18:30:10 / Melroose & Tindra /  

Alla hästtokiga fyller i det!

~ Hästarna  ~
Första hästen du red var: Hambo, mammas gamla svenska halvblod :)
Hur gammal var du när du red för första gången: 3-4 år
Hur många älsklingshästar har du haft: Många :) Majka, Cosmopolitan och Melroose är de bästa!




~ Utrustning ~
Hur många:
ridbyxor har du: 5 (varav två vita)
hjälmar har du:  2
spön har du: 4
ridvästar har du: 1 
ridskor har du: 1 par
ridstövlar har du: 2 par (vanliga i läder och vinterfodrade)
grimmor har du: Många..! Melroose växer ju hela tiden :P
täcken har du? 11-12 st.
Vilken färg var dina första ridbyxor: Svarta och de var mina favoriter!
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: 1 par brun/rutiga, 1 par blå, 1 per beig/bruna och två par vita.




~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [x]
Passage []
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]




~ Hästraser ~

Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en blandras [x]
en welsh [x]
en tinker [ ]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [x] 
en connemara [x]
en dartmoor [x]
en islandshäst [x] 
en shetlandsponny [x]



~ Din ridning ~
Rider du på ridskola: Nej.
Isåfall, hur många gånger i veckan: -
Har du egen häst: Ja :)
Hur ofta rider du honom/henne: 3 ggr i veckan.
Har du medryttare på honom/henne: Nej, men anna rider när hon är och hälsar på :)
Har du tävlat med någon av dessa hästar: Har tävlat med Melroose mamma!




~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: Många, haha!
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Minns inte, när jag var 11 år typ.
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: Japp, kan man lugnt säga...
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av? Brukar inte gråta, blir mest chockad om det är riktigt illa. Skrattar väl ibland om det var en rolig avramling.



~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning: Nej
Har du ridit långritt med fika: Ja
Har du ridit islandshästar på turridning: Nej
Har du gått på ridläger: Ja
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: Bland de bästa jag varit med om i itt liv, åkte dit året efter igen! Bra instruktör, härliga människor och underbara hästar!

 







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.