Liten uteritt!

Datum: 2010-10-21 /18:55:02 / Melroose & Tindra /  

Blev det idag i stallet, min tjej trippade på som tusan och galoppen var så bra att vinden gav mig tårar i ögonen. Hon kan verkligen nu, min 3-åring orkar och kan :D Nu när jag varit sjuk så hade jag nästan glömt bort hur underbart det är att rida. Melroose är världens goaste med örona framåt hela tiden. Vilken trav hon har fått också, ska ni veta! Mumma, hon kommer bli en underbar dressyr-häst, det är något som är säkert :) När vi grejade i stallet sedan hörde jag min mamma ropa på mig, då var hon bakom halmbalen i i mellan berg av höbalar. jag skulle hjälpa henne att knuffa fram halmbalen, så man kommer åt bättre. När vi väl klarat det,så kom mamma på;

Mamma : "Hur ska jag komma ut härifrån då?"

Julia: "Hmm, klättra bara!"

Då tänkte jag att hon bara skulle kliva upp och rakt över typ, men så ser jag att hon tar ett kliv upp och sen kastar hon sig mot mig som en säl och glider på höet och halmbalen. Vad vi skrattade ska jag tala om för er! Vi skrattade så tog till och med tid innan mamma tog sig upp. Att hon kom med huvudet före oroade mig lite, men jag skötte inte direkt situation perfekt. Vi skrattade ju så mycket! Fast upp kom hon tillslut!

Lite bilder då för ovanlighetens skull :P




Ja, reflexer har vi ju..!



Hon var lite tittig idag :)




Ni får ursäkta min stolsits.. Men jag sitter faktiskt i en hoppsadel, men ska testa att länge ett hål. För längre fram kan jag inte sitta med rumpan, för då sitter jag utanför! :P

Såhär lugn är hon iaf efter lite galopp, det är krut i galoppen, men när jag ber henne att lugna ner sig lyssnar hon så fint :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.