Sten-träningen igår.

Datum: 2010-10-31 /14:03:53 / Melroose & Tindra /  
Tänkte berätta hur det gick när jag red för Sten igår!

Han körde helt slut på både mig och Melroose ska jag tala om för er!! Det var kanon-bra men min astma bråkade med mig, fick ta en paus med astmamedicin, men skrittade lite sen var det fullt ös igen!

Först var jag riktigt nervös när jag skulle åka dit, hemma kunde jag knappt äta och kände mig spyfärdig. Det var ju så längesen jag red för en instruktör och ännu mer längesen jag red för Sten! Jag har ju ridit in Melroose också, var rädd för attjag gjort ett dåligt jobb liksom.. Men Sten var så underbar, längtar tills nästa gång jag ska rida för honom! Jag känner mig så trygg med honom och han är så bra!

När vi kom dit så sprang hästar för fullt i hagen, så min tjej blåste upp sig och trippade bredvid mig. Så söt! Hon skötte sig väldigt bra fast hon var ängslig. När vi väl var inne i manegen (för första gången för min tjej) så var hon väldigt spänd på spegeln på kortsidan! Hihi, hon trodde det var en kompis där, gnäggade till sin spegelbild och nosade på den. Stackars liten hon förstod ingenting! Skrittade runt där innan vi satte igång och hon var så lugn och go! Hon är ju för självsäker och självständig ibland...

Vi jobbade iaf med att få fram Melroose ordentigt i alla gångarter, det var kämpigt. Fick fram henne riktigt bra i traven, hon har aldrig gått så fint på ridbana förut! Det är viktigt att hon börjar jobba med bakbenen nu och söka sig neråt, så vi lärde oss väldigt mycket! jag var helt genomsvett tillslut mest för galopparbetet. Melroose är som sagt en vass häst i temperamentet, så hon bockade, sparkade och tjurade ordentligt i galoppen. En gång sparkade hon i väggen till och med, jag kämpade på som en enveten fästing på ryggen, haha! Just då tänkte jag faktiskt "hästjävel". Men det är inte så konstigt :P Vi fick iaf galopp ett par gånger och jag älskar min häst mest av allt!

Sten sa något som var jätte bra: Du ska inte ha respekt för henne utan ha respekt för dig själv.
I det läget där hon försöker ta övertaget alltså.

Sten sa även: Att det är hennes självsäkerhet jag ska vända till min fördel så hon samarbetar med mig i stället för emot mig!

Resultatet blev en mycket svettig och trött häst OCH matte :P

Idag ska jag ta ut henne på en promenad på grusväg så hon sträcker ut ryggmusklerna efter igår. Hon har nog en redig träningsvärk idag.



Såhär oskyldig är hon knappast längre :P <3







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.