Tillbaks ;)

Datum: 2010-10-12 /20:52:34 / Allmänt /  

Det var längesen jag satt vid en dator, har haft fullt upp. Här får ni korta sammanfattningar iaf!

 

SÖNDAG

Var sjukt seg efter lördagen, för jag hade slarvat med maten så mitt blodsocker var alldeles för lågt.. Älskar min mamma hon gjorde havregrynsgröt till mig och tjatade att jag skulle äta, men det är speciellt svårt med frukost alltså.. Tog mig alldeles svimmig till stallet iaf och red min Melroose. Malin testade även henne och det gick jätte bra!:D Vi red i paddocken och Melroose var ovanligt sammarbetsvillig och pigg. Det var snabbt iväg och formen börjar även komma! En väldigt bra fast trött dag helt enkelt :D När jag kom hem blev det en god kinagryta och ensam mamma söker.

 

MÅNDAG

Var på ett möte 14.00, som tog lång tid. Mötte en kille med en hund som jag tyckte såg ut som en amstaff-blandning så jag var tvungen att fråga. Det var en amstaff-pitbull och han hade haft en amstaff innan. De är väldigt lugna, kärleksfulla och bra  familjehundar. HAHA! Där fick ni era fördomsfulla kamphund-hatare ;) Hundar är som barn de blir vad man gör dom till. Både jag och Robban är bestämda men väldigt kärleksfulla så längtar så tills vi har vår amstaff! Stallet blev alltså ganska sent, hann iaf borsta och gosa med Melroose ordentligt. Hon börjar få en riktigt härlig vinterpäls som man kan värma näsan i, hihi. På kvällen var det nya säsongen av top model igen! Woho :D Det är mitt favoritprogram, hur fjolligt som helst. :P Har redan en favorit - Ren.




TISDAG

Hade en lång gos-morgon med Robban, brukar alltid stressa iväg på morgonen så nu passade vi på att njuta. Hem till gården och the! Sedan gick jag hem för att ringa skolan och nu är det bestämt jag har slutat på hjälmared. Puh! Gjorde varm dajm-oboy och tog på mig stallkläder! Sedan kom Robban då åkte vi till stallet, där mötte vi en väldigt tokig häst. Min Melroose, de andra var och red i paddocken.. Hon brukar inte bry sig om när de går men ibland blir hon hel-tokig.. Tog ut henne på en liten promenad till paddocken och hon lugnade ner sig på vägen. Väl nere i paddocken så blev jag erbjuden att rida Foggen för första gången och jag kunde inte tacka nej! Han var jätte rolig att rida! Så underbart att rida en häst som orkar och kan gå i form, att rida ordentligt behövde jag verkligen. Fast såklart är Melroose min favorit och älskling. <3 Hon stod hur lugnt som helst utanför paddocken när Malin höll i henne, hon bara åt massa gräs. På vägen hem åkte jag och Robban till idåsen, tände en eld och grillade svamp och drack den varma oboyen. Det var väldigt mysigt fast jag var rädd eftersom det är älgjakt. Mamma och pappa blev ganska så arga när de fick veta att vi varit ute under älgjakten.. Men, men ibland kan man ha huvudet under armen ;)








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.