Horsemanship

Datum: 2010-09-30 /18:20:12 / Melroose & Tindra /  
Tänkte bara skriva ett snabbt inlägg innan jag åker till alingsås. Om hur det gick i stallet idag!

Repgrimman åkte på och det blev lite horsemanship i sommarhagen. Idag gav jag henne en uppgift om att följa efter mig över en presenning, gick UNDERBART BRAAAA!
Hon tvekade knappt, gick över efter mig väldigt duktigt varje gång.

Sedan prasslade mamma och Robban i presenningen, det berörde henne knappt. :D Hon tvekade lite, men sen gick hon över. Jag utökade efter en stund till att hon skulle ta ett steg och stå kvar på den, ett steg till osv. Tillslut stod hon stilla med alla hovar på och bara var uppmärksam på mig!

När jag bad mamma hålla i henne skulle jag prassla våldsamt med presenningen och gå runt henne, Melroose reagerade lite grand i mellan åt, hon ände sig för att se den. Så länge hon ser den är hon bara nyfiken på den.

Det är underbart att ha en så duktig och nyfiken häst. Matte är stolt. :)

Avslutade med att busa av oss, slängde grimskaftet upp på halsen och sprang iväg en bit. Melroose följde troget efter, när jag stannade så stannade hon också direkt, precis bredvid mig. Sprang ite snabbare och stannade lite mer tvärt, hon stannade bredvid mig även då helt perfekt!

Tänk dig att detta är min spjuver som är så duktig!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.