instabilt..

Datum: 2010-09-28 /18:43:01 / Allmänt /  

Kan inte ljuga, dagen blev alldeles för dålig. Föll totalt som en platt pannkaka... Bröt verkligen ihop och det ska jag säga att det är inte ofta jag verkligen storgråter. Tack älsklingsRobban. Så sitter här och försöker vara optimistisk.


Tänker slå ett slag för tjejer! Har blivit väldigt sårad av tjejer, även killar. Men flest tjejer, har väldigt sällan upplevt tjejer som är genuina och snälla helt igenom. De har antingen behov av att hävda sig, är osäkra så de blir elaka eller helt enkelt egoistiska. Men nu känner jag flera stycken underbara tjejer som verkligen bryr sig om andra! Det är faktiskt inte mig det är fel på, jag är också värd att älskas.

Tänk vad illa man blivit behandlad när det går så långt att man inte känner sig värd att älskas. Med mina egna erfarenheter får det mig också att tänka på hur andra tjejer har det och mår. Har alltid varit väldigt empatisk och omtänksam. (Kan jag säga med gott samvete). Har iaf tänkt på speciellt tjejer, för det vet ju alla att media påverkar oss enormt mycket. Men det som påverkar allra mest är människorna runt omkring, så folk både tänka på andra och inte bara sig själva.

Det stör mig att nu är det nästan bara fokus på individen, när världen och samhäller behöver hjälp. Det är ju inte en slump att mobbningen har blivit mer och intensivare. Det är för att barn/ungdomar tänker för mycket på sig själva. Det spelar ingen roll hur mycket friends satsar pengar på saker som ska ta bort mobbningen i skolor. Tyvärr, det kommer inte hjälpa!!! Vi måste inse att det är varje människa runt om som måste ta ställning och göra något! Det handlar faktiskt om människors liv.

Jag vill inte ens tänka på hur många tjejer det kan finnas som inte tycker de är värda något, blir bara ledsen då. Vet själv hur tufft det är. Slår iaf ett slag för tjejer, för tycker vi ska ta hand om varandra mer!

Jag tänker inte döma någon, om man ska finna "boven" så är det samhället. Det är en stor brist i samhället. Jag är hård också och säger föräldrarna. Alltså allvarligt talat, ni måste måla upp era barn som små änglar "Min lilla tjej skulle aldrig kalla någon så. Det har hon inte lärt sig av mig iaf." "Nej, min pojk skulle aldrig tänka tanken på att trycka ner någons huvud i toaletten. Han är allt en liten ängel" ´LÄGG AV! Lägg eran egen stolthet åt sidan säger jag, en gång för alla. För ursäkta mig men barn kan vara sjukt elaka. Milt sagt..

Ni märker antagligen att detta är ett ämne som är mig varmt om hjärtat.
Jag kan stolt säga att jag tar ställning, gör du det också!









Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.