Aktuellt i hästmagazinet

Datum: 2011-04-17 /21:37:00 / Allmänt /  


Nattligt hembesök av ”hästfrisören”



Hagfors


Hästen fick luggen klippt och manen friserad under en nattlig påhälsning norr om Hagfors.


I ett annat stall i närheten stals ungefär samtidigt – natten mot torsdag – en sadel och en ponnysele.


Det är okänt vilken eller vilka det var som tog sig in i stallet och skar eller klippte av en decimeter av hästluggen och gjorde stora jack i manen, samtidigt som två stängseltrådar för el kapades med ett vasst föremål.



Paris: Malin Baryard GP-trea - seger för Angelica

Fler ska fällas för djurskyddsbrott



Polisen i Stockholms län storsatsar för att ta itu med anhopningen av anmälda djurskyddsbrott. Brott mot djur prioriteras upp och målet är att fler personer ska fällas i domstol.


Sex nyanställda poliser har genomgått en tvåveckors specialutbildning inriktad på brott mot djur. Nya terränggående fordon har köpts in, allt för att snabbt kunna ta sig till ensligt belägna platser när anmälan kommer.


Stockholmspolisens satsning lär följas av andra polismyndigheter runt om i landet.


- Flera län hör av sig och är väldigt intresserade, säger Håkan Andersson, chef för djurskyddsgruppen vid City polismästardistrikt.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.