Gymnasietiden som alla gillar utom jag,

Datum: 2011-04-28 /13:04:00 / Allmänt /  
Kom tänka på i höstas när jag var på modevisning i aulan på aldtrömmer! Robbans syster går nämligen textil. Joline var så snygg och är grym på att sy, så det var roligt!

Men jag måste bara tala om för er, det är så förbannat skönt att vara borta ifrån gymnasietiden! Så fort jag och Robban kom in i aulan så kändes det direkt; en speciell gymnasieatmosfär. Det är väl roligt att många älskar det, men jag tål det inte. Det är tjejer som kollar snett, gruppindelningar, mobbning och hormonstinna pojkar. Positivt då - de är glada. Men långt ifrån alla. De flesta människor blir förvånade över det faktum att det pågår mobbning på gymnasieskolor. Att de skulle vara mogna nog att inte göra sånt är argumentet. Jag är iaf inte ett dugg förvånad. När man bara fokuserar på så bra utbildning som möjligt på en skola så glöms resten av. Hur beter sig egentligen ungdomarna mot varandra? Det bryr sig ingen om, bara man får en bra utbildning. Den lilla stund jag var där inne (typ 40 min) så hann jag se en del iaf. Det pågår kränkningar och mobbning HELA tiden. Om man inte tillhör en grupp - så är man körd. Om man klär sig annorlunda - då är man körd. Det är klart att det finns alla typer av grupper, men det pågår ett ständigt elakt beteende de i mellan. Som på modevisningen.. De populära tjejerna i kläder som likaväl kunde varit gina tricot och som var alldeles för korta (ursäkta mig), där tjoade massvis av människor. Bara de såg att de var dem, det är helt enkelt partiskt. Sen finns det ju uppenbart människor som gillar sådana kläder, men jag tvivlar på att de är där för att kolla på kläderna och hur bra de är sydda. När någon som inte är populär och har annorlunda kläder som de sytt, så nöjer sig ine ungdomarna med att bara vara tysta. De kastar ur sig fula saker, klappar hånande, skrattar och till och med pekar.
Jag har aldrig förstått grejen med att bete sig så!!!? Att det bara skulle vara så på högstadiet är skitsnack, de hävdar sig minst lika mycket på gymnasiet för att vara coola.

Alla beter sig såklart inte såhär på gymnasium, men det är absolut tillräckligt. Jag förstår inte varför man går på en modevisning för att håna människor.. Jag är bara sjukt imponerad att tjejerna vågar och det syns att det tycker det är roligt! Sen har jag inte alltid samma smak i kläder som dem, men det spelar väl ingen roll?! Alla gillar olika, super tycker jag! :) Jag kränker inte personen bara för det.

Tänkvärt.




Postat av: Sofia
Datum: 2010-11-20 Klockan: 19:38:16 | Kika in här: http://sofialoella.blogg.se/



Miss u !!



Postat av: Malin
Datum: 2011-04-28 Klockan: 13:17:49 |

Bra skrivet :)



Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2011-04-28 Klockan: 20:37:13 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se/

Jättebra inlägg, påminner lite om min skola faktiskt, jag går i ettan nu.. :) Du är väldigt observant tycker jag, häftigt.



SV; Självklart får du låna bilder!! :D



Kram







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.