Att raka bort hästens känselhår.

Datum: 2011-08-31 /19:02:00 / Allmänt /  
Mina åsikter om detta:

Jag tycker det är helt galet! Vem kom på detta? Anledningen ska iaf vara att det blir snyggare.
Nej, nej, nej och åter nej!

Jag vet en häst som ägaren rakade bort känselhåren på mulen, den vågade inte sticka ner huvudet i krubban utan dem. Dessa hår tillhör deras sinnen, i detta fall känsel. Dessa gör att de kan urskilja om något är ätbart eller inte, hur djupt något är osv. Hästar har inte särskilt bra luktsinne, där använder de känselhåren i stället.

Jag tycker rätt och slätt att det är djurplågeri. Skulle aldrig få för mig detta.

Vi människor har en tendens att förmänskliga hästarna. Slappna av säger jag. Låt mulen vara!
(Förövrigt tycker jag mulen är bland det gosigaste på en häst.)



Jag kan väl ändå inte vara ensam om att tycka såhär?



Postat av: Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse på bloggen!
Datum: 2011-08-31 Klockan: 21:03:26 | Kika in här: http://camillahastskotare.blogg.se/

Det är förbjudet att raka bort de enligt TR



Postat av: Maria @ TeamLantliga
Datum: 2012-02-08 Klockan: 15:45:14 | Kika in här: http://teamlantliga.blogg.se/

Ja jag håller helt klart med dig, knepigheter :/







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.