Mobbning del 1.

Datum: 2011-12-06 /12:25:38 / Allmänt /  


Varför berättar man inte?
Här är några punkter om varför ett offer inte berättar händelserna för andra:

- Av skam. De skäms över att utsättas för något så förödande för självkänslan

-Rädsla för hämnd. Mobbarnas hot innehåller oftast krav på tystnad. -Säger du nåt så…

-De tror inte att någon kan hjälpa dem. Mobbningen skapar ensamhet och isolering.

- Ingen kommer att hjälpa dem, tror de. Speciellt om de fått höra att mobbningen är deras eget fel.

- De kan tro att mobbning hör till det normala när man växer upp

- Om vuxna inte är tydliga i sin inställning till mobbning eller inte ingriper, tror de mobbade till sist att de vuxna också ingår i en komplott, som de måste stå ut med.

- Om de vuxna behandlar den mobbades berättelse som ”skvaller” eller ”tillfällig konflikt” gör han/hon knappast ett försök till.

- Den utsatte kan ibland förneka sin egen utsatthet för att klara av att överleva




Postat av: Nathalie, tävling i samarbete med MH!
Datum: 2011-12-06 Klockan: 14:59:24 | Kika in här: http://ponnymuppaar.blogg.se/

Nu har du chansen att få synas lite extra i våran lilla mini bloggtävling tillsamans med din häst!

Kolla in & anmäl er: http://ponnymuppaar.blogg.se/2011/december/manadens-hast.html



KRAM







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.