Hovis.

Datum: 2011-02-24 /13:13:48 / Melroose & Tindra /  

Idag var vår härliga hovslagare i stallet och fixade framskor på Mellis. Jag stod verkligen helt salig. Så jobbig som Melroose varit länge efter operationerna i hovarna. Förstår henne stackarn. Det är en sån lättnad, hon litar verkligen på Robert. Jag känner mig trygg med honom, det är ingen annan hovslagare som varit så bra med henne. jag fick beröm för att hon är en så fin häst. Lugn, snäll och bra. Då blir man glad, känns som credit till att man har gjort ett bra jobb! Nu är hon mycket fin om fötterna iaf. Fått starka fina hovar! Får vi vänta 8 veckor till nästa gång. För många är det en självklarhet med att det går bra med hovis. För mig är det inte det. Det är en självklarhet att Mellis ska sköta sig och att allt ska gå bra - till slut. Med tanka på allt jobbigt hon varit med om med hovarna, så förstår jag henne. Hon har verkligen blivit duktig på kort tid nu! Som vi har tränat och sen gör ju en fantastiskt hovslagare susen också!!

Hon skötte sig verkligen galant, inget att anmärka på!



En av alla gånger.. Usch det var riktigt hemskt när hon låg på operationsbordet och vi inte visste om hon skulle klara sig.. Detta är inte en bild ifrån det.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.