Rolig ridning idag!

Datum: 2011-02-18 /18:39:04 / Melroose & Tindra /  

Idag var med Melroose rolig att rida, först var hon super duktig att göra i ordning, inget tjafs någonstans! Sedan gick jag in mot vår preliminära ridbana i hagen, först försökte hon smita undan, svängde åt sidan/sparkade med ett bakben och ställde sig lite grand på bakbenen. Jag tog in henne så hon gick i en cirkel och sen fram, då gick det bra. Hon ville bara kolla läget vem som bestämmer, varför är jag inte förvånad? :P Märkte att hon var glad-busig-pigg idag, mycket roligt. Men i traven var det till att hålla full fokus, hon ville gärna galoppera och bralla. en gång gjorde hon typ en stegring/skutt fram/bakut spark. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det, haha! Det var dock inte för att hon var negativ utan för att jag krävde av henne ist för att hon fick busa av sig. Helst av allt hade hon ju velat springa runt och bralla som bara den, så matte tillslut blir som en smörklick i sadeln. Haha! Det går förvånansvärt mycket framåt nu tycker jag, eftersom jag inte har någon tillgång till ridhus så blir ju ridningen inte så "bra" som man velat. Vi har ju verkligen ingen stress heller, balansen och formen kommer mycket snart. Om man stressar så får man ju en trasig häst om ett par år. Mitt mål med Melroose är att hon ska vara välriden, väluppfostrad och hållbar. Varje gång i början när jag börjar rida så är hon väldigt het i huvudet, börjar alltid i skritt och håller henne sysselsatt hela tiden. Tillslut är hon uppvärmd - inte bara i kroppen, utan i huvudet också, hihi. Hennes egna balans i formen kommer iaf när som helst, hon gick mycket i form idag. Det är bara just det att hon orkar inte hålla kvar. Jag är hennes stöd och balans just nu, men jag kan inte vara hennes fyra långa ben och resten av kroppen. Den får hon lära sig bra upp helt enkelt. Fick henne fram i super-fin trav och hon lyfte ryggen och gick i form på riktigt ett par gånger! JAG ÄR GLAD, satt med ett leende på läpparna. Det som känns så skönt är att hon vet vad som gäller och tjafsar inte emot så fort jag kräver (peppar peppar). Så fort vi började rida så började hon söka sig neråt, ta med bakdelen osv. Hon frustar så mysigt när hon arbetar! Ser fram emot att rida henne igen, för som sagt det lossnar när som helst.

Melroose är världens bästa häst. <3



Lillpluttan typ 1 år gammal.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.