Bonde-liv.

Datum: 2011-01-06 /16:43:24 / Allmänt /  

Nu är jag hemma igen! Jag och Robban har nämligen bott i lillstugan i stallet, sen i måndags. Mycket mysigt! :) :) Det finns inget varmvatten där, ingen boxer, ingen ugn, tvättmaskin eller dusch. Vi hade det mycket bra iaf. Jag tog mig en dusch inne i det stora huset igår, vi åt hämtpizza i tisdags, kollat massa filmer (mest animerat :P), tagit hand om stallet och spelat massa sällskapsspel. Mest alfapet, tisdags natt satt vi uppe till hal två på natten och spelade!

Det är verkligen underbart att ha Melroose precis utanför, träffa henne på morgonen, kvällsfodra osv. Vi gick en promenad igår och mötte två älgar, varav en som var gigantisk. Melroose skötte sig utmärkt och hade vädrat den långt före vi såg den. Idag lekte vi lite i snön, resultat får ni se i bilder som Robban har sen :D

Tänkte betygsätta filmerna vi såg (lite roligt :))

Monsters inc - 5/5
Den är riktigt bra, om du inte sett den.. Se den! Jag lovar du att du kommer älska den :)




Bamse i trollskogen - 5/5
Kultfilm. Verkligen unik och bra! Ljuden, karaktärerna och handligen är superb!

Soraya M - 4/5
En film alla borde se, jag klarade av det men den var lite väl magstark för mig.. Baserad på en helt verklig historia. Den förtjänar verkligen en femma, men som sagt blir inte så från mig för det är ingen film jag klarar av att se igen. Men SE DEN!





På andra sidan häcken - 4/5
Verkligen himla bra! hade blivit en femma om människorna hade varit bättre animerade. Humorn är oslagbar i denna och älskvärda karaktärer!





Toy Story - 2/5
Inte min smak bara.. Lite väl förutsägbart klyschig.

Hajar som hajar - 4/5
Skådespelarna som gör rösterna höjer filmen mycket. Den är bra och rolig, men handlingen går så fort. Rolig och fyndig handling.



Ett småkryps liv - 4/5
Bra och söt film, men ger ändå en svag fyra för handlingen hoppar lite för mycket. Det blir bara mer förutsägbart ju mer de "velar". Roligt att det handlar om småkryp!



Superhjältarna - 2/5
Såg inte hela, men det jag såg var roligt men ändå inte riktigt i min smak..


Alltså jag må vara vuxen, men animerade filmer är hiiiiiiimla bra! Det är mycket detaljer, roliga karaktärer och bra budskap i dem. Vi ser alltid på engelska, för dessa filmer med svenskt tal är aldrig lika bra.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.