Mycket text!

Datum: 2011-01-17 /17:55:52 / Allmänt /  

Nu har jag mycket att skriva om har bara haft tidsinställda inlägg i helgen, för skulle varit borta mycket. Var borta en del, men nu ska jag förklara! :)

I fredags var jag och Robban och tittade på Tron Legacy 3D den var himla, himla, bra!! ÅT godis och snacks, mums. Filmen får 5/5 av mig, den är nog ändå bäst att se på bio. Det var jätte mysig kväll :)

Vi sov i edsås till lördagen och skulle på min kusins 20-års kalas, men fick migrän det var bara raka vägen hem som gällde.. Vad jag inte visste då var att det skulle bli ett fruktansvärt anfall, jag fick en helt sjuk värk i huvudet, så jag klättrade på väggarna och vid ca 13.30 så började jag spy (hade ätit ett äpple och en finn crisp med färskost bara).. Kräkningarna fortsatte konstant med ca. 5 till 15 min mellanrum, detta var väldigt jobbigt. Ni förstår nog  att jag fortfarande har träningsvärk och att magsäcken är pytte-pytte. Kan säga att det var mest brännande mgsaft som kom upp, tyckte faktiskt synd om mig. Det var iaf bättre vid 21.00 typ på kvällen. Sov dåligt och sedan var det söndag. Det var typiskt denna dagen eftersom jag verkligen ville på sandras kalas, hade på mig nya kläder (skulle ta en outfitbild, så snyggt!) och var fixad. Men det var bara gilla läget, fast jag inte gillade det alls..

Jag var helt slut som sagt på söndagen, Robban världens bästa pojkvän och jag åkte till sollebrunn för att plocka upp Felicia. Det blev en underbar dag i stallet! Det behövdes, tack tack <3 Melroose var på ett super humör, väldigt framåt och så mycket glädje att det spratt i hela hennes kropp. Försökte få henne att vara lugn för att inte släpa iväg med trötta matte, men hon ville bara fram. Världens sötaste :)

Sedan på kvällen åkte jag och Robban och åt en underbar middag hos Sefan & Åsa, jag åt lite för mycket än vad min mage tålde märkte jag bara. Men sååå gott!!!

Idag var jag på möte om plugg, nu släpper jag bomben. Jag har ju en kronisk sjukdom därav att jag måste fortsätta med de förbannade gymnasiebetygen.. Får inte läsa komvux förrän till hösten och nu går jag utan pengar, utan att få läsa något. Kan tenta upp ämnen, det är min enda chans. Men då får jag INGET stdiebidrag och varje ämne kostar 500 kr...! Skit! Så just nu tar jag vara på det viktiga och fina jag har i livet, bara väntar på att ljuste för mig också ska komma. Tänker inte ha några förväntningar på något, men fortsätter kämpa! Jag tänker inte bli för deppig nu, har inte råd med det känslomässigt i detta läget måste jag fortsätta.



Ni ska veta att ni som läser min blogg, betyder mycket - detta är en enkel sak i vardagen och det känns som jag har erat stöd.
 

Hoppas ni har det bra i slasket.

xxx








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.