Back on track & Magnethealth

Datum: 2011-06-19 /18:12:00 / Allmänt /  

Jag har beställt ett sådant här nackskydd till mig själv:



Nackskyddet skapades i samarbete med Pisksnärten, rehabföreningen för whiplash-skadade.
Har en "haklapp" framtill och baktill, som är lika stora. Baktill täcker den kappmuskeln. Det är en viktig aspekt vid whiplashskada eftersom kappmuskeln bidrar starkt till smärtproblematiken. Skyddet går också ut över hela axeln.


Funderar även på att köpa denna till Melroose:




Flexibel magnetplatta med kardborre på ena sidan.
Kan placeras på hästens rygg/länd under ett vanligt täcke, mot tex. olika ryggproblem.
Går även att linda under ett stallbandage för tex. skador på knän, svullnader etc.
Ökar blodcirkulationen och tar bort spänning och värk. Främjar självläkning.
Bipolära magnetfält (magnetstripes) täcker hela plattan genom ett randigt mönster.
Med kardborre för bättre fäste under tex. pads och täcken.
Nu till kampanj-pris!
Storlek: 20x12 cm.

Magnetplattan finns på: http://magnethealth.se



Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2011-06-19 Klockan: 19:00:54 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se/

Körde Back on track på Sulan, min förra ponny, när han var senskadad, funkade väldigt bra :)



SV; Att höra att vi utvecklats är den bästa kommentaren för mig, jag blir såå glad. Tack! :')







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.