Melroose tvättad & uteritt

Datum: 2011-06-11 /13:22:57 / Melroose & Tindra /  
I veckan har Melroose tömkörts och igår red jag ut. Det gick bra, använder hackamore vid uteritt och det funker super! Melroose är lite av en kaxmört just nu, ena stunden jätte glad att rida ut och andra stunden försöka bestämma var vi ska gå. Hon vinner aldrig och gör det bara halvhjärtat, haha undra när hon ger upp ;) Vi har mött en älgko med en alldeles nyfödd kalv, det skötte hon bra. För första gången lyckades vi plaska genom vatten igår :) Ibland undrar jag om det är en häst eller en bergsget jag har! Om Melroose får bestämma väg i skogen (självklart åt det håll vi ska åt) då väljer hon självklart inte stigen. Nej-nej, berg ska det vara! Igår klättrade vi bara högre och högre, tillslut fick jag lösa det för oss. Vi fick hoppa över ett brett dike med vatten, till en början var hon mycket skeptisk men efter ett par minuter hoppade hon jätte fint. Tvättade henne ordentligt igår, första gången faktiskt. Hon tyckte det var riktigt skönt! Lite läskigt är det när vattnet rinner ner, annars är det okej tycker M :) Idag ska jag rida ut med Maja och Amanda. Hoppas vi slipper spöregn och åska. Hoppas ni har en fin helg!







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.