populärt.

Datum: 2011-06-07 /17:17:00 / Allmänt /  

Det finns ett par saker inom ridsporten som är MKT populära. Det spelar ingen roll om du är en nybörjare med en shetlandsponny eller om du är en renodlad tävlingsryttare. Självklart är det dyra saker också.

Dessa saker tycker iaf jag är riktigt överskattade:



Jag kan väl inte vara den enda hästmänniskan på jorden som inte förstår grejen med detta??!! Varför är det ett "must have" att ha storbrittaniens flagga över hela hästen? Ni kommer iaf aldrig se mig rida ut med detta schabrak matchandes med huvan.. Eller separat. Vi bor ju i sverige. Inte för att jag skulle använda de saker som finns med svenska flaggan på. Varför liksom? Det finns ju så mycket snygga saker.



Kingsland är nog det mest överskattade märket. Desto mer saker i detta märket - desto mer "cool" är du..



Dessa ormskinnmönstrade stövlar som är på var och varannan unge, vad händer?! Jag menar läs bara:
ormskinnsmönstrade. Dessutom är de inte bra kvalité.




Scapa är på allas läppar.. Just dessa schabrak tycker jag är överskattade. Deras äldre modeller finns det faktiskt ett par godingar!


Om just du tycker om någon/några av dessa grejer så - go ahead! Mitt budskap med detta är att dessa sakerna är alldeles för överskattade.. Det är sådan enormt grupptryck inom ridsporten att man ska ha viss utrustning, ett visst märke och det ska aldrig se billigt ut. Oh, nej - då går världen under...

Sen tycker jag faktiskt allt detta bling är överskattat. Jag tycker verkligen det är jätte snyggt med vissa pannband! (Kommer upp ett par jag gillar sedan!) Men när det är bling överallt.. På hjälmen, på tränset, på ridbyxorna, på schabraket, på sporrarna, på spöet, på sadeln, på stiglädrerna, på skärpen, på täcken, på benskydd, på lindor etc. Ja - ni förstår!




Postat av: Lamia / Hästsport
Datum: 2011-06-07 Klockan: 17:49:39 | Kika in här: http://lamiamichelle.blogg.se/

Scapa <3 ;)



Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear
Datum: 2011-06-07 Klockan: 20:56:31 | Kika in här: http://sallberglina.blogg.se/

SV: Tack så mycket :) Hon är inte helt lätt, men jag gör mitt bästa



Postat av: Malin
Datum: 2011-06-08 Klockan: 13:12:06 | Kika in här: http://Malinakerstrom.devote.se

Fy, tyckte inte alls de va snyggt om ja får säga det själv..







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.