Melroose massage.

Datum: 2011-03-27 /16:44:49 / Melroose & Tindra /  

Som ni läste tidigare i det veliga inlägget, så har Melroose fått massage idag. För första gången av Sanna. Jag kan varmt rekommendera henne! Det var det bästa jag gjort på länge. Melroose hade flera spänningar (det märktes tydligt, har aldrig sett henne så sur), hon fick i ordning på spänningarna iaf :) Skönt också att få höra att det inte var något fel på ryggen eller så, utan spänningar bara. Fast de gör ju ont för hästen med såklart! Men nu vet jag hur jag ska gå tillväga :) Så fick jag veta att sadeln sitter lite dåligt, att hon behöver linfröpellets för hon är lite trög i magen. Att novabettet är bra men det vanliga i gummi har gett för mycket friktion, så hon fått ont.. Fick tips hur jag ska rida/tömköra henne. Det blir inga inspänningstyglar nu på ett tag, mycket uppvärmning och ha kul! Få henne att slappna av i kroppen och sluta när det går som bäst! Hon är en mycket ambitiös häst så har en tendens att spänna sig när hon ska gå fint, för hon har ju inte tillräckligt med muskler än. Hon har satt mycket på rygg och rumpa, men behöver absolut mer på bog och hals. Mer överallt såklart, men ni fattar! Jag är jätte glad att jag tog detta initativ! Melroose slappnade verkligen av tillslut :) Vi upptäckte att hon spänner sig lite extra där hon har varit skadad, så nu ve jag vad hennes "svagheter" sitter någonstans.

Alla som har en häst ska ta ut en massör någon gång!

Lovar er.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.