Melroose var inte direkt på sitt bästa humör idag :P

Datum: 2011-03-30 /20:00:55 / Melroose & Tindra /  

Det gick bra i stallet idag, jag red första gången sen jag flög av. Vi red i den nya paddocken och Melroose var mysig att göra i ordning, hon kom till mig i hagen osv. Pigg i början när vi red (men inte i närheten av så pigg hon varit de senaste veckorna!!), hon blev ganska snabbt tjurig iaf när hon märkte att "den där jobbiga jäveln" (alltså jag) på ryggen ska bestämma, Melroose är ju en tjej med mycket åsikter och vill ha saker på sitt sätt :P Varje gång jag ville få henne fram i traven, i ett bra tempo så stannade hon och kickade - pep till och hade öronen bakåt. Fick henne fram igen, vi fick till ett bra tempo men så fort man börjar njuta lite så blir hon kinkig igen! Vi avslutade med en fin trav iaf och det märktes att hon var trött. Detta var inte en av hennes bästa dagar, hon var inte så pigg och samarbetsvillig som hon brukar vara. Men det gör ingenting! Vi lyckades himla bra med tanke på omständigheterna och får aldrig glömma att hon blir faktiskt 4 år i maj, hon är mitt i den jobbigaste tonåren. Mycket hormoner, kroppen som växer, kunna hålla koll på alla fyra benen och lyfta upp mig & sig själv i balans. det är en hård väg dit, men vi kämpar på :D Jag gillar just hästar för de är inga maskiner som man kan göra vad som helst med, de är egna individer som oss människor! Till helgen blir det en härlig uteritt :)

Bjuder på lite bilder som mamma tog när vi var tillbaka vid stallet:



Som ni ser är det en Melroose som inte är allt för sugen på att vara med på några (fåniga) kort, haha!



Jag försökte allt!



Woho, en reaktion :P



Ehhrm, nu kommer bilderna som jag verkligen bjuder på, haha! Detta är ett försök till att få en sån där mysig bild där jag lutar mig fram på henne och allt blir så sockersött. Men Melroose var mer intresserad av mat.. :P



Jag är glad iaf, haha! <3




Postat av: Frida Widmark
Datum: 2011-03-31 Klockan: 07:34:55 | Kika in här: http://widmarks.blogg.se/

sv: tack tack!! :)







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.