Stallhelg!

Datum: 2011-05-01 /17:21:26 / Melroose & Tindra /  


Igår:
Red jag ut med Malin & Gullet. Melroose hade vilat i två dagar, plus att hon hade stått inne ett par timmar för de var och hämtade gödsel i stallet med en STOR traktor. Så hon var minst sagt pigg! Hon var lite odräglig imellanåt, ville inte stå still en sekund, vevade med benen när jag skulle kratsa hovarna, gick på Robban. Hon hade myror i brallan helt enkelt! Det var iaf en helt underbar ridtur, jag var lyrisk hela kvällen efteråt. :) Vi galopperade en del och det gick jätte bra, Melroose brallade mycket av glädje och gick fram super. Hon tog stöd på bettet och arbetade igenom kroppen, ett jämnt tempo med en underbar rund galopp! Ja, ni förstår nog att jag var lyrisk. I skogen mötte vi tre älgar, det var Melroosesom uptäckte dem såklart. Hon vädrar dem lååångt innan vi ser dem. Hon vill ju hälsa på de tjusiga älgarna, hon tror väl att det är en konstig häst eller nåt. Tillbaka ifrån ridturen gluffsade hon i sig sin mat kvickt och fick gå ut och beta lite.

Idag: Red jag till våran favoritbacke för att köra lite intervallträning/klättring. Inget hårt pass idag, hon har gjort så mycket i veckan. Idag var det en del trots i henne, men hon gör det alltid halvhjärtat. Hon vet att hon inte kommer få som hon vill, ändå försöker hon. Fick en underbar galopp idag igen, hon var inte alls så pigg som igår men det hade jag väntat mig. Idag red jag på novabettet igen och det funkar hon absolut bäst på! Det vanliga raka är hon väldigt bra på, men novabettet är favoriten. Förresten när vi kom till stallet så låg alla tre hästarna tätt ihop i sandhögen. Så himla sött! Skulle ta kort, men hann inte innan de ställde sig upp..

Jag verkligen älskar min häst med den stora personligheten <3








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.