Utanförskap.

Datum: 2011-05-15 /20:17:00 / Allmänt /  

Oavsett vad ska INGEN vara utanför.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Tänk på det nästa gång du åker buss, går i skolan, går på stan eller är på din ridklubb osv. Det finns många sårade människor därute, ingen ska behöva vara ensam. Det är ingen välgörenhet att tex ge någon ett leende. Det är moral. Vi lever i ett samhälle där det är mycket vanligt med mobbning och utfrysning. Mobbarna ses ofta som "de duktiga". Vuxna har ingen aning om vad som pågår.. Människor går sönder, i tusen bitar. Vem ska plocka ihop det sen? Den tanken skulle aldrig slå en mobbare. Det är den ensamma och utsatta personen som får bära detta på sina axlar, hela sitt liv!

Jag har själv blivit mobbad, kränkt, utfryst, sviken, slagen. Bring me up just to kick me down.
Miljontals gånger har tankarna snurrat kring detta.. Jag har vänt ut och in på varenda del i min kropp. Tillslut blev den så trött, självkänslan och självförtroendet försvann. Poff! Vem är jag? "Jag är värdelös, ingen tycker om mig, allt är mitt fel, jag vill bara bli älskad."

Trots att jag alltid varit älskad av min familj (och självklart är det fortfarande). Så har alla andra som sparkat på mig påverkat mig som värst. Människan fungerar så att man tar åt sig mer av det negativa. Jag kan erkänna att min självkänsla och mitt självfötroende är inte än vad den brukade vara. Det tar lång tid, otroligt lång tid att plocka upp spillrorna av mitt forna jag. Jag vill inte bli mitt forna jag eftersom jag vill vara den jag är nu såklart. Men jag vill hela mitt JAG. Att provesoriskt plåstra om sår som ständigt blöder igenom, det fungerar inte.

Jag är övertygad om att flera av er tycker det är en självklarhet det jag skriver. Det är klart att man mår dåligt av mobbning, det är klart att det finns mobbning och det är klart som fan att man ska bry sig om andra människor!! Men sen då? Ingenting.. Barn/ungdomar/vuxna utsätts  varje dag för en utsatt situation. De flesta vill inte "lägga sig i", andra är mobbarna och 1 person säger ifrån (om du har tur).

Med mig ska ni veta så får alla vara med, så länge du behandlar mig och dina medmänniskor med respekt så får du alltid kärlek & respekt tillbaka.

Mycket tänkvärt




Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2011-05-15 Klockan: 21:16:23 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se/

Väldigt bra och välskrivet inlägg, impad!



SV; Taaack så jättemycket!! :D Jag är så sjukt glad, Som jag kämpat, tränat, gråtit och jag vet inte vad för att nå detta. Har inte riktigt sjunkit in ännu..! Det är så stort för mig! :')



Tack så jättemycket igen, dina kommentarer värmer verkligen <3



Postat av: Lina - Team Hippoteket
Datum: 2011-05-16 Klockan: 08:13:03 | Kika in här: http://sallberglina.blogg.se/

SV: okej :) gillar dock inte när de ä rmärken på dem i kanten



Postat av: Tova
Datum: 2011-05-16 Klockan: 11:02:24 | Kika in här: http://kazince.blogg.se/

Och jag är inte ens älskad av min familj. Är mobbad, utfryst och mår piss. Bra inlägg, du skriver bra :)



Kram



Postat av: Malin
Datum: 2011-05-16 Klockan: 12:58:01 | Kika in här: http://Malinakerstrom.devote.se

Fin text du skrivit <3



Postat av: Tova
Datum: 2011-05-16 Klockan: 21:23:27 | Kika in här: http://kazince.blogg.se/

sv: Det känndes verkligen att läsa det där. Speciellt det där om att bära all tyngd helt ensam. Det är verkligen tungt.



Har gärna nån att prata med. Tack :)



Postat av: Björn Hultman
Datum: 2011-05-17 Klockan: 08:37:35 | Kika in här: http://blogg.aftonbladet.se/mobbning

Det var ett bra inlägg. Vi måste tillsammans hjälpa att kämpa mot mobbningen. Visste du att 50 st under 19 år tar sina liv varje år pga detta? Vi måste säga ifrån om någon blir utsatt och gå emot mobbarna.







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.