KLOCKREN TEXT!

Datum: 2011-09-21 /10:09:00 / Allmänt /  

Det som gör mig förbannad...





Jag vet inte om ni minns det men efter silvermedaljen i OS så blev RGB nominerad till Idrottsgalan (år 2009) som hålls i Januari varje år. Efter DEN bragden kändes det som att han borde uppnå om inte priset åtminstone bland topp 3.

- I Kategorin "Jerringpriset"  slutade han 5.a och vad jag minns slog Zlatan den gången (till många andras oförstående)

 

Kära idrottsgala 2012... RGB har tagit GULD. BÖR inte de räcka till årets Bragd eller årets Manliga idrottare ja vafan ni vill, trots alla nissar som sitter och kommentar på nätupplagorna om att de inte "bryr sig", "visa riktig sport" "vad är detta för dumheter" "hästen som gör jobbet" etc, etc, etc.

 

Om de inte vore så FÖRBANNAT LITE RIDSPORT I MEDIA SÅ ATT DE DYKER UPP SÅ ÖVERRASKANDE FÖR ER när det ÄR GULDMEDALJ så skulle de inte vara särskilt konstigt - ge oss mer plats i media nu.

Tänk om jag skulle skriva på varenda Hockey/fotbollsartikel och sura för att de hela tiden är sån sport. För det är uppenbarligen VUXNA människor som kommenterar så idiotiskt på nätupplagorna!!!

Vad är det som krävs?

Nedan har jag sammanställt Sveriges ridsport i siffror!


Ridning på ridklubbar och ridskolor är näst efter fotboll den största ungdomssporten i Sverige


362 700 hästar i Sverige räknat år 2010 och 56 000 anläggningar för hästhållning.


Omkring en halv miljon personer beräknas syssla med hästsport varav 85% är kvinnor eller flickor. Hästnäringen bidrar med 8 miljarder kronor till landets bruttonationalprodukt (0,34 procent) och 4 miljarder i skatteintäkter varav 1,1 från spel.


Total direkt och indirekt omsättning i hästnäringen beräknas till mellan 30 och 56 miljarder kronor om året. (Källa: Jordbruksverket).


Fotbollen får TV-sändning med närmare 175 timmar under 2008 2-4:an har mellan 150 ner till 120 timmar. 5-8:an 85 ner till 75 timmar. Bilsport och tennis har ca 30 timmar TV-sändning per år. Ridsporten fanns inte ens med under listan.

 texten är kopierad ifrån Eleonor http://hastoridverksamhet.blogg.se/2011/september/det-som-gor-mig-forbannad.html 

Klockren helt enkelt, så rätt! Kan inte säga annat än att jag håller med!








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.