Scapa sports - VILL HA!

Datum: 2011-09-26 /18:51:00 / Allmänt /  

Som ni vet är jag inget stort fan av Scapa, men här är några jag verkligen gillar:












Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare
Datum: 2011-09-26 Klockan: 21:00:56 | Kika in här: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

sv: Jättevanligt! Förut så kollade alla jättekonstigt o bah: VAFAN GÖR HÄSTEN? Men nu i efterhand så hör jag mer ofta : "Min häst gör också liknande". haha! :D



Postat av: Pillan & Till Hund
Datum: 2011-09-26 Klockan: 22:04:16 | Kika in här: http://tillhund.blogg.se/

Hej och tack för kommentaren!



När tiken har sitt första löp är svårt att säga, det är individuellt och kan inträffa från 6 månaders ålder och upp till ca 1,5 år. De mindre raserna mognar i regel tidigare.



Första löpet kan passera knappt märkbart och tiken är egentligen inte "redo" att få valpar förrän åtminstone två löp har gått eftersom födelsekanalen inte är helt utvecklad.



Men löpet kan se helt olika ut så småningom, vissa tikar blir väldigt disträ och svåra att få kontakt med, kanske ilskna på andra hundar (i synnerhet tikar). Andra tikar påverkas mindre vid löp. Men ofta kanske man först märker på andra hundar (hanhundar) att ett löp är på gång då de blir extra intresserade och sniffiga i baken.



Lycka till, det kommer gå alldeles utmärkt för er! ;-)



Hälsningar,

Pernilla



Postat av: Anna - unghästutbildning
Datum: 2011-09-27 Klockan: 03:32:03 | Kika in här: http://colts.blogg.se/

Det översta där är snart mitt, exakt faktiskt ;)



Ja Mias har ju en jädra massa! Eller så syr jag mig ett par demolindor höhö



Postat av: Noomie
Datum: 2011-09-27 Klockan: 07:37:31 | Kika in här: http://lexx.blogg.se/

Dom är rätt snygga faktiskt, även om jag inte gillar stora 'tryck' så mycket. Jag önskar att de fanns i lila med matchande lindor. (a)



Postat av: Evelina - equilina.se
Datum: 2011-09-27 Klockan: 11:21:30 | Kika in här: http://equilina.se

Sv: Tack så mycket!! :D







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.