Senaste på ridfronten

Datum: 2011-09-10 /17:33:28 / Melroose & Tindra /  


Måndags: Har iof sig skrivit om detta, men då var det intervallträning. Jag, Maja och Malin red ut och körde skritt/trav/galopp. M var mycket taggad och framåt. På ett bra sätt! Hon skötte sig bra, det blev ett lyckat ridpass!

Tisdags: Denna dagen bjöd på NH/frihetsdressyr/löslongering. Bjuder på en film!




Onsdags: Markarbete. Vi hoppade lite smått och använde oss av bommar. Melroose var trevlig men jag kände allt att hon hade lite lur mellan öronen. Vi trodde till en början att vi skulle slippa regn. Men så kom regnet.. Även bitchen i M. Hon söker sig ner i form - hon vill göra rätt - hon gör rätt - jag vill få mer power i henne - hon kickar och blir sur.

Grejen är den att hon tar inget ärligt stöd på bettet. Ska testa novabettet nästa gång! Det var ett tag sedan jag använde det. M är mycket känslig i munnen. Så när hon ska gå i balans behöver jag aldrig "plocka" ner henne. Jag har bokstavligt talat en fjäder i handen. Skänklar och tar spöet för att hon ska gå mer fram. (För just nu går hon i slow motion). Ryggen är höjd, bakbenen är under magen men nosen behöver komma mer fram. Så vi får fortsätta kämpa och ska som sagt pröva novabettet!

Rörig text :P Om någon av er ha några goda råd eller tips. Dela gärna med er!

Torsdag/fredag/lördag: Vila, pga av privata skäl.








Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.