Storm och regn

Datum: 2011-09-13 /21:07:00 / Melroose & Tindra /  



Nu har det lugnat ner sig en del. Men orkanen Katja som kommer ifrån USA:s östkust, drar över här.
Bara lugn - den har inte kraft som en orkan.

Men den kom igår kväll här över västra götaland som en storm.
Inatt var det helt sjukt ute. Idag har det blåst likaså och regnat och regnat och regnat och regnat.
Hällregn inte bara duggat.

Usch, hoppas ni som bor i göteborg inte har värsta översvämningen. Det är en sak som är positiv för oss som bor lite längre in mot landet.

Så inget ridväder idag, har hämtat ett lass med hö.  
Igår gosade jag och Robban med Melroose. Hon har som ett brännsår på rumpan/svansroten. Det ösregnade enormt mycket igår och skinnet hade börjat lossna där. Så hon var alldeles rosa och öm under.. Sprejade lite första hjälpen spray. Det är inget gojsigt eller sårigt som tur är.
Hon fick stå inne med sverigetäcket och torka lite (och gosa med oss!) Sedan åkte regntäcket på.

Inatt hade M tydligen tagit sig ur hagen och gått i trädgården och käkat gräs i lugn & ro. Tur att hon inte skadade sig. Är inte förvånad, förra sommaren hoppade (!) hon över staketet, men stack inte ifrån stallet. Ett påhitt helt enkelt.  Det ska ni veta, att där hon hoppade över var staketet högt och i uppförsbacke..! Så hoppa kan hon, haha.









Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!
Datum: 2011-09-13 Klockan: 23:21:50 | Kika in här: http://adaras.se

Hej! Jag har startat en ny tävling! =) Hoppas du vill vara med:

http://adaras.se/2011/september/utkast-sept-13-2011-1.html#comment

Allt som behövs är en kommentar! :D

Kram!



Postat av: Fredrika Källström
Datum: 2011-09-14 Klockan: 08:56:20 | Kika in här: http://tavlingsduon.blogg.se/

Bilden, så sjukt sööt! :D



SV; Åh, tack så jättejättemycket! :')







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.