Vi ser tillbaka april 2011 - Lördag med lång uteritt :)

Datum: 2012-04-30 /23:55:00 / Melroose & Tindra /  

Idag red jag ut på Melroose (såklart!). Det var helt underbart! Vi galopperade mycket och tog oss fram på alla möjliga ställen i skogen, hon blev jätte rädd en gång för en traktor med släp så hon dummade sig lite. Sen finns det ett ställe som hon alltid är rädd på för det var älgar i skogen där en gång som hon inte såg utan bara hörde, det står ett skjul där, så hon tror att det alltid ska hoppa fram ett monster ur skjulet. Men med mycket kämparanda ifrån min sida så tog vi oss förbi, galopperade till och med förbi en gång! :D Men hon är trots allt unghäst. Det är verkligen en underbar känsla att bara galoppera ute i skogen med sin alldeles egna häst. Det märks att hon får mer muskler och bättre kondis hela tiden, för hon vill verkligen galoppera! Det blev lite bockningar och bus, men inta alls mycket. Vi fick riktigt fina galoppfattningar och en bra och jämn galopp. Hon gick jätte fint i form i skritt på vägen hem, plötsligt hör jag något i skogen. Kollar automatiskt efter rådjur, men det var en grävling. Den var i diket 5 meter ifrån oss!! Jag blev glatt överraskad, vilken grej :D Melroose tyckte såklart att det inte var något speciellt annars, "en grävling, so what?" Jag däremot strålade av glädje :P Den gick ifrån oss ut i skogen, ett par steg kollade bak, ett par steg kollade bak osv. Den var väldigt rädd för oss men ändå sansad och nyfiken.



De låg och myste på sin favorit-plats i solen!



"Nu kommer jag matte!"



Försök att inte tänka på hur jag ser ut :P







Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?


Kommentar:

Hej! Trevligt att du hittat min blogg. Jag heter Julia och älskar djur, lakrits, fjärilar & klänningar. Min blogg kretsar mestadels runt min hund och häst. Men jag delar även med mig av mina tankar och min kreativitet. Hoppas du hittar något kul!

Melroose f. 07 (swb) e. Hip Hop 1045 ue. Astaire. Hon är en nyfiken tjej med stark personlighet! För att läsa mer om henne tryck på "om Melroose" i menyn.

Tindra f. 11 är en italiensk vinthund. Hon är en mycket kärleksfull och busig tjej! För att läsa mer om henne tryck på "om Tindra" i menyn.